Saturday, July 07, 2012

Semester

Har betalat lite tid framfor datorn igen, det blev inte av i gar for da var vi i Amsterdam hela dagen. Det kanns lite konstigt att skriva utan det vanliga alfabetet men det far ga. Tangetbordet vid denna datorn ar lite knaigt, vissa tangenter sitter fast sa det kan handa att det blir lite extra knasigt idag. Var resa till Holland borjade i fredags eftermiddag, vi korde ner mot Malmo for att ta Oresundsbron over till Danmark. Vi stannade utmed vagen strax utanfor Malmo dar vi sov for en natt. Pa lordagen tog vi oss over alla broarna, Osesundsbron och stora och lilla-baltbroarna. Vi tog oss genom Danmark och ner mot Tysland dar vi stralade samman med Therèrese och Fredrik med familj, de kom fran en annan del av Danmark. Kjell, Yvonne och Christoffer traffade vi pa redan efter Oresundsbron. Vi tog oss ner till Bremen i Tyskland dar vi sov ytterligare en natt pa en rastplats. Det har gatt valdigt bra att kora husvagnen nere i europa an sa lange, men vi vet att snart borjar danskar, tyskar och hollandare sina semestrar och da blir det mer bilar pa vagarna. Efter var natt utanfor Bremen i Tyskland tog vi oss vidare till Holland under sondagen och vart forsta stopp i Leuwaarden. Dar har Kjell bott so liten och vi traffade pa en gammal bekant till Kjell. Det var trevligt och det var skont att fa bo en natt pa en riktigt camping enfter tva natter pa vagen. Pa mandag morgon bar det av ut pa vagarna igen, nu mot Castricum ute vid kusten, vi kom fram under fetermiddagen och installerade oss pa var plats, har skulle vi ju stanna en vecka nastan. Resten av dagen tog vi det lugnt. Sedan har veckan rullat pa, vi har varit en heldag pa stranden. En enorm strand, behovde inte oroa sig for platsen dar inte. Kunde ga hur langt som helst pa hart packad strand eller i ls fin pudersand om man sa ville. Vi var en dag till madoredam, holland i miniatyr, vi har varit en dag till Amsterdam och sedan har vi mest slappat och umgats, det har regnat lite ocksa och det har hindrat oss lite, en inte sarskillt mycket. Det blir mest lite rorigt i vagnen nar det blir geggigt ute, det ar grus och sand precis utanfor vagnen... I dag borjar vi forbereda oss lite smatt for morgondagens avfard. Jag och Therèse har tvattat, vi har bada tva barn som inte haller tatt pa natten och da far man tvatta. Det var lite mulet pa formiddagen sa det var helt ok. Men nu har solen kommit fram och lunchen ar avklarad, sa nu blir det nog en sista tur till stranden. Jag brannde mig sa klart nar vi var dar sist sa jag vet inte hur det kommer att ga att vara dar idag igen, men det far jag val se. I kvall kommer ev en gammal bekant pa besok till campingen. Nar vi bodde i skovde hade Marcus en klasskamrat fran Island som gifte sig med en Hollands tjej. De kommer ev hit en svang i kvall, det vore skoj for dem har vi inte traffat sedan 12 ar. Resan rullar vidare. I morgon reser vi lite mer soder ut for att pa mandag kunna ga pa en stor nojespark som heter, Efteling. Far se om jag far tag i nagon dator dar annar sfar jag skriva mera nar jag kommer hem.

2 comments:

Anonymous said...

Låter lyckat vännen!! Krech

Anonymous said...

Jag gillar värdefull information du ger i dina artiklar. Jag kommer bokmärke din blogg och kolla igen här regelbundet. Jag är ganska säker på att jag kommer att lära sig massor av nya saker här! Lycka till nästa!