Monday, April 16, 2007

April

Ja hittills har April varit en ganksa stressig månad, och kommer nog att vara så i fortsättningen också. Men jag hoppas och tror att det kommer att lugna sig mot slutet av månaden och att maj kommer att vara lite lugnare.

Det har varit mycket att göra men samtidigt her det varit roliga saker så jag har haft svårt att säga nej. Men nu börjar jag känna av tempot, min ork är helt försvunnen och jag har fått förstå att jag ibland måste tacka nej till saker, även om de är roliga.

I dag skulle jag jobba men det blev ingen lång dag. Efter en timma och en halv timma var jag på väg hem igen. Dagis ringde och berättade att Alexander hade feber, igen.

Så idag har jag beställt tid på vårdcentralen för honom, och försökt att boka en tid för Rebecca på "barn" i Lidköping, för att jag vill att de gör en utredning på hennes allergi/astma. Men vi får väl se om de tänker ge oss en tid där eller inte. De vill att vi gör det på vårdcentralen.

I dag kom Lena hit med vår väska. Len ahar varit i USA och där träffade hon våra bekanta och till dem hade vi skickat med en väska med godsaker och annat smått och gott. I dag kom alltså väskan tillbaka. Den var mest fylld av onyttigheter, men barnen var strålande glada. Varsin stor korg med amerikanskt påskgodis. Men varför var det så många kaniner undrade de. Då fick jag föröska mig på att förklara att de inte pyntar med kycklingar i USA som i Sverige utan av harar. Om de greppade det hela vet jag inte men de mumsade glatt i sig av godiset.

Lena hade också med sig en ny leksak till min man, en hett efterlängtad kamera som lenas man köpt åt Marcus i USA. Så den leker han med för fullt just nu.

Det har varit en solig och fin dag. Men de säger att det ska bli kallare redan i morgon och att helgen ska bli riktigt kall. men det är så vädret är i April. I alla fall i Sverige.

Jag vet inte om jag ska ge mig in på någon närmre vikt rapportering, den skulle i så fall kunna göras ganska kort. Viktraset har uteblivit och om möjligt har det lilla ras som varit återgått igen. Så var det med den saken.
Skyller på att det varit så himla mycket det sista att jag helt enkelt inte hunnit gå till gymmet, nu har jag försökt att få mera tid, men nu orkar jag inte ta tag i det igen. Dessutom så har jag ätit godis hela påsken, Måste först försöka att ta mig ur detta träsk och ta tag i träningen innan det kan bli något av mitt ras. Är det någon som kan ge mig tips på en bra morot?

Nuska jag lägga mig i sängen och titta på mitt favorit program, det har jag inte gjort på drygt 3 veckor. Det ska bli skönt!

1 comment:

Prinsessmamman said...

Ät fler morötter!! =)

Nej, men usch, det måste kännas trist. Själv har jag noll motivation till det mesta och är ständigt i skåpen på jakt efter nåt gott... =(