Friday, June 22, 2007

Glad Midsommar

Det är fredag kväll och vi har firat en regnig midsommar på Kållandsö. Men vad gör lite regn när man är i goda vänners lag.
Trots regn så har vi firat, barnen har dansat kring midsommarstången i sina regnskläder. Grillningen fick ske under skydd av paraply. Men vi har haft det trevligt och roligt! Vi har haft goda möjligheter att sitta inne och då gör inte regnet lika mycket. Barnen har haft regnkläder på och då kanman ju sringa ute ändå!

Det var nu ca 2 veckor sedan jag skrev sist. Och nu vet jag äntligen hur det blir till hösten!!! eftar att ha ställt in mig på att inte få någon slöjdlärartjänst och att inte få besked om var jag skulle jobba och med vad förrän i julil augusti, så kom beskedet lite som en chocki tisdagsmorse. Jag får tjänsten som jag önskade!!!! Kunde inte fatta det och blev nog helt tyst i telefonen. Var tvungen att stanna bilen för jag blev så helt tagen. SÅ glad!!! Nu kan jag slappna av och njuta av sommaren!! Spännande hörst väntar, en ny skola med nya elever, nya kollegor osv, plus att läsa slöjd på distans mot Linköping. Vi får se hur det går men jag ser fram emot det.

I morgon ska vi träffa Marcus släktingar, det brukar bli roligt, vi ses ju inte så ofta. Det vore trevligt med lite sol, men uppehåll duger gott.

Nu är klockan midnatt och jag ska nog krypa ner i min gos säng. Ska nog värma min vetevärmare och mysa med lite. Har fått någon konstig värk i min häl, vetevärmaren borde göra gott.

2 comments:

Anonymous said...

Glad midsommar! Och grattis till jobbet!! Vad skönt att det ordnade sig så smidigt.
Ni har regn alltså? Jag har nästan glömt hur det är. Här är konstant runt 30 grader och sol, ska visst fortsätta så hela sommaren.
Men nu känns det roligt att åka hem igen. Längtar till den svenska sommaren och naturen.
Hälsa släkten! kram

Prinsessmamman said...

Grattis! Så skönt att kunna njuta av sommaren lite lättare nu!