Friday, February 01, 2008

Det gick bra!

Det är fredag kväll och barnen har somnat. Rebecca försökte även denna fredag att hålla sig vaken under hela "Let's dance" och klarade det ända fram tills röstningen. Hon har varit på badhuset med Marcus och badat i kväll, hon kom stolt hem och visade att hon tagit guldfisken. Det innebär att hon simmat 25 meter på djupt vatten och dykt från kanten. Det är bra gjort.
Alexander fick stanna hemma från badet denna gången eftersom han opererades igår. han fick dock bada förra fredagen då Rebecca fick vara hemma för sin ögoninflammation.
Alexanders operation gick bra. Han skulle vara inne på sjukhuset vid 8 tiden på morgonen, han var lite rosslig och snuvig men de beslutade att ändå genomföra operationen. Han fick emla-plåster som bedövar huden lite innan man sticker honom. Det hade gått bra och han hade inte varit särskilt rädd eller ledsen. Körteln var större än de först trott och vätskan bakom trumhinnorna var lätt flytande så det räckte med att sticka hål för att vätskan skulle rinna ut.
Marcus fick vara med från början men jag kom till sjukhuset klockan 10.45 och då sov Alexander fortfarande. Han började vakna till lite vid 11.30 och var på benen inte så värst långt efter det. Till en början fick han vatten, sedan saft. Eftersom han inte fått äta något sedan kvällen innan så fick han en yoghurt, den slukade han snabbt.
När klockan närmade sig 13 tiden fick han åka med Marcus hem igen. Han har inte behövt något smärtstillande och har inte varit ledsen eller klagat över smärta, det verkar som om det gått bra. Han är fortfarande snörvlig och lite hostig dock. Han fick bara äta flytande kost under gårdagen men idag har han fått äta som vanligt. Han har varit hemma från dagis idag men om han inte blir mer förkyld så får han gå till dagis på måndag.

Själv har jag försökt att få ordning på mitt kontor under dagen. Det har varit ganska stökigt ett tag och om jag ska kunna sy det som krävs på kursen på universitetet måste jag få plats och kunna hitta lite bättre. Typiskt mig så tar jag det på djupet, vilket kan innebära att det under en liten tid ser värre ut än det gjorde innan jag började städa, och det är nu fallet. Det tidigare tomma rena golvet är nu fullt med saker, medan skrivbordet som förut var fullt med prylar nu börjar komma fram igen. Så jag har lite att ta tag i.

1 comment:

Anonymous said...

Vad skönt att det gått bra! Hur går det nu?
Hm, det låter jättekonstigt, tycker jag. Fick ni inte något smärtstillande utskrivet ens?
Oss förberedde dom innan på att det kommer göra väldigt ont länge efteråt, och att han måste gå på både Voltaren och Álvedon i minst fyra dagar. Och han har verkligen haft ont! Nu är det äntligen bättre!
Låter som att det var väldigt olika för småkillarna, har de verkligen gjort samma sak??