Wednesday, February 27, 2008

Snart

Ja det har blivit onsdag kväll, vi ska åka till Branäs i morgon, så vad i all sin dar gör jag här vid datorn. Ja det är en bra fråga.
Tvättmaskinen går för fullt liksom tumlaren. Kunde jag inte börjat lite tidigare? Jo det hade jag säkert men det är inte så jag funkar, jag gillar liksom att känna paniken krypa sig på...... Nja, om sanningen ska fram så är det väl inte riktigt så jag vill ha det, det bara blir så.
Jag började känna mig lite vissen i söndags, vilade en del men kände mig lite febrig.
På måndagen hade jag verkligen feber och valde att stanna hemma från jobbet. Det kändes som om någon satt på mig, hade svårt att andas och sov mest hela dagen.
I går tisdag kändes det något bättre men andningen var fortfarande tung. Alexander fick vara hemma också, för han hade geggiga ögon. Men efter att ha tvättat bort det på morgonen så var det inget mera.
I dag bestämde jag att jag skulle ta det lugnt, ge mig själv en dag utan feber innan jag gick tillbaka till jobbet. Skulle bara låna om mina böcker på biblioteket i stan för att slippa allt för dyra påminnelser. När jag står där ringer dagis, Alexander har ramlat och slagit sig. Han har ont i armen och vill inte röra den.
Fick därför åka hem igen, hämta den lille killen på dagis och åka tillbaka till stan för att besöka läkare. Var på sjukhuset ca 12.30 var klar kl 16.30. Då hade vi väntat mycket, läst många Kalle Anka och Bamse, fikat det som dagis skickat med och träffat sköterskor, läkare osv. Röntgen visade inte att det fanns någon fraktur i hans lilla arm, men eftersom han fortfarande hade mycket ont och vägrade använda den, gipsades den ändå med en skena som vi kan ta bort själva om en vecka. Det kunde varit värre, men det var ju kanske inte det roligaste som kunde hända när vi ska åka till bredgrader med snö i morgon. Vi får helt enkelt se hur det går.

Själv mår jag bättre i dag, men känner mig helt slut efter en ganska omtumlande dag.

Nu ska jag bara ta i tu med tvätten, packa, laga mat, och kolla igenom vad mer som ska med.

Det ska i alla fall bli riktigt skönt att komma i väg en sväng och jag hoppas att barnen kommer att få det kul i snön!

No comments: