Friday, April 25, 2008

Fredag

Det har blivit fredag och det har gått en och en halv vecka sedan jag skrev sist.
I dag har Marcus namnsdag, har kollat på det i över en vecka. Brukar tycka att det är lite lustigt att Marcus har namnsdag idag hans yngre syster har namnsdag i morgon men hans lillebror har inte namnsdag på söndag för då är det Engelbrekt. Kan inte förstå att hans föräldrar slutade att följa almanackan just då. =) Men när jag var i butiken förut så glömde jag av att köpa något till honom. Brukar inte göra något stort av det men jag kunde ju köpt något gott åt honom, det är ju fredag.

Själv går jag fortfarande på min soppdiet, så det är soppa och 3-5 liter vatten som gäller varje dag, plus gärna motion. Börjar bli riktigt tråkigt nu efter snart 5 veckor. Men det är några veckor kvar tills jag kan börja trappa upp. Det som håller mig motiverad är att jag får positiva resultat på vågen. Annars hade jag nog gett upp för långe sedan. I morgon är det vägning på gymmet, då får jag veta hur det gått, enligt deras våg.

Det har varit en underbar vårvecka med underbart väder. De säger att det ska vända men det har varit fint i dag också. Rebecca har med sig en kompis hem, de leker för fullt, inne. Men de leker så bra och det är bara en liten stund kvar tills kompisen blir hämtad så jag låter det vara.

Funderar på att åka en sväng till stan i morgon. Behöver en ny bikini, men jag vill ha en bikini där toppen är ett linne. Det fanns på Lindex häromdagen men jag köpte det inte eftersom jag skulle till Jönköping i går. Där fanns den dock inte. Så nu hoppas jag verkligen att den finns kvar i stan. Annars får jag sy in min gamla och det tilltalar mig inte så jätte mycket.

Hittade min mans "gömda" godis förut. Det såg gott ut. Men jag lyckades glömma av det. Då ringer min man och säger att om jag får för svårt att släppa tankarna på godiset så kan jag ge det till barnen. TACK! jag hade ju glömt det. Nu kan jag däremot inte sluta tänka på det. Men jag skulle hellre vilja äta en kycklingsallad.

No comments: