Saturday, February 10, 2007

Hurt Ulle

Ja idag har jag gått ut starkt, vi får väl se vad resultatet blir. Var på gymmet redan klockan 9 i morse för ett bodypump pass. Det gick bra och jag kände mig nöjd. Har redan bokat in nästa pass, eftersom passen är bokade så långt i förväg. Men jag säger inte när, för om träningsvärken är för jobbig så kan jag inte gå. När jag kom hem fårn gymmet, åkte Storasyster och pappan upp till KinneKulle för att testa på skidor. Storasyster har inte testat slalom förut så det var spännande. Det gick jätte bra berättade pappan och jag är grymt sugen på att åka till de norra delarna av Sverige för att få åka lite tillsammans med familjen. Det var nog 7 år sedan jag åkte senast.
När storasyster och pappan åkte så tog jag på lillebror overallen och satte honom i vagnen. Tag en promenad fram till ICA för att köpa lördagsgodis till barnen och mannen, det blev en liten påse till mig också.
Lillebror somnade strax innan vi kom hem så han fick sova en liten stund i vagnen utanför huset när vi kom hem. Det var en liten kille med kalla hander och fötter som vaknade en stund senare.

När de andra kom hem från KinneKulle så var maten klar. Stekt korv och makaroner, sallad till mamma. Jag hade ju ätit lite godis så det var till att inte äta för mycket. Vill ju kunna äta med familjen i kväll.

Vid 4 tiden är det så dags för innebandy, precis som vanligt på lördagarna. Det stora undantaget denna vecka är att en väninna frågat om jag ville följa med till gymmet för att träna lite under tiden. Hennes man är också på innebandy. Så om ca 1 timma ska jag tillbaka till gymmet, men då tar jag det lite lugnare.

Man kan väl säga att sportlovet börjat för min del, så framför mig ligger det en ledig vecka tillsammans med barnen och ännu inte allt för många aktiviteter planerade. Vi får helt enkelt se vad som kommer att hända. Hoppas att det blir roligt.

Barnen vill bada lite och de kan ju vara skönt efter en förmiddag ute i kylan. jag minns lördagar som en baddag sedan jag var liten. Jag minns en speciell doft av något badskum som vi använde. Och efter badet eller före? var det Go´morron Sverige. Ja det var tider det, och länge sedan!!!

Bäst att fylla på vatten innan det blir väsen!

No comments: