Friday, February 23, 2007

ujuj

Ja så har man jobbat en vecka efter lovet. Det går så fort.
Jag försöker att träna och räkna mina kalorier, det har väl gått si så där. Men nu har jag tagit mig i kragen och det ser lite bättre ut. Men vi får väl se hur det går. Den massage som jag trodde mig kunna få njuta av på sportlovet nådde jag inte fram till. Jag har tänkt att jag ska sätta upp delmål var 5 kilo, det första är att jag ska unna mig den massage som jag fick presentkort på när jag fyllde år i höstas. Men nu är den innom räckhåll igen.
Träningen går bra och jag har aldrig tränat som jag gör nu. Tidigare har jag tränat aerobics 1 gång i veckan och kanske promenerat någon gång emellan. Men nu tränar jag ca 3-4 gånger i veckan. För det mesta blir det 3 pass. Men det är ju mycket för att vara mig.

Vi ska egentligen på kalas i morgon kväll, men jag tror att vi får stanna hemma. De ringde från dagis i går och sa att lillebror hade kräks så det vara bara att hämta honom och storasyster lite tidigare. Han har varit pigg hela dagen idag men magen är inte i gång ännu. Så han är lite lös i magen. Hoppas att han blir bra snart och att ingen annan blir smittat. Stackars personal på dagis. Det är inte roligt att ta hand om sådant. Men sådant händer ju.

Maken har åkt iväg på bandy ikväll och kommer väl inte hem förrän lite senare i kväll. Om de nu får platser, det var visst gratis i kväll. Då borde det bli fullt.

För tillfället är det Bolibompa som gäller och efter det Amigo som storasyster gillar. Så vem vet jag kanske får möjlighet att lägga lillebror under tiden som storasyster tittar på TV.

Jag har gjort något i dag som jag egenligen tycker är väldigt jobbigt. Jag har varit i en tygbutik här i samhället och frågat om jag kunde få jobba lite extra där på måndagar och fredagar. Jag skulle ju behöva jobba lite extra och det vore kul att få hjälpa till med att sy och plocka upp lite varor. Hon hade funderat på saken sa hon, men hon hade en tjej som hade jobbat extra lite tidigare som gärna ville jobba igen, plus att hon hade ett barnbarn som ville hjälpa till också. Så chansen var väl inte så stor. Jag har frågat på ett annat ställer tidigare och nu vet jag inte vart jag ska fråga. Måste väl vänta lite först för att se om det blir något i affären jag var och frågade i i dag, men det känns lite trist.

Nu ska jag snart ta med lillebror upp till sängen, så jag får skriva mera en annan dag.

2 comments:

Prinsessmamman said...

A-amigo, a-a-amigo, sjunger storasyster! Hon gillar också det och hejar alltid på de som vinner! =)

Prinsessmamman said...

Du är utmanad! Kolla min blogg!