Wednesday, February 07, 2007

hej hopp

Ja det är väl lika bra att jag slutar klaga över att tiden går i från mig. Jag hinner inte skriva som jag gjorde tidigare.
Min ångest över att vågen skulle visa plus efter Danmarksresan var obefogad, det gick fint. Men så någon dag efter att vi kommit hem så gjirde jag en störtdykning i den stora godisskålen och när jag skulle väga mig i måndags så var det lite plus ändå. Det är väl typiskt att man måste sabba så för sig själv. Nåja, i vilket fallså tror jag att det kan vara åtgärdat tills på måndag, men jag kan inte lova någonting.
Men nog om vikt nu.

Vi hade en trevlig helg i Danmark, vi var sammanlagt 4 familjer som reste tillsammans och det var trevlig och roligt. Gissa om vi var lite less på att bad tredje dagen!!!??? Men det var kanske bara jag som var det. Barnen hade nog kunnat bada i flera dagar till.

I lördags var vi bjudna till en god vän som numera bor i Åsa söder om Göteborg. Det var en fest för oss vuxna och barnen fick stanna hemma. Storasyster sov över hos en kompis och lillebror sov över hos farmor och farfar. Det gick hur bra som helst och vi hade en trevlig kväll.

I januari var varje helg uppbokad, men i Februari ser det lite tomt ut fortfarande. Men det är skönt det också. På måndag börjar sportlovet så då är jag ledig i en vecka. Det ska bli skönt, men samtidigt så är det ju inte så många andra hemma på dagarna som man kan umgås med, men några finns det.

Vårterminen brukar gå fort och det är ju inte så konstigt, nu har vi jobat i 5 veckor så är det redan lov. Jag har inte räknat hur många veckor det är till påsklovet men jag gissar att det är si så där en sex veckor att jobba efter sportlovet innan det är lov igen. Efter påsk blir det snart sommarlov. Det är ruskigt vad det drar iväg. Men just nu är det vecka sex, det är kallt ute och det har snöat så det ser i alla fall ut som vinter. Men de säger att snön ska smälta bort om någon dag eller så, tänk att det ska vara så svårt att få riktigt med snö till lovet.

Håhåjaja nu ska jag ta en dusch, för nu har jag varvar ner lite efter mitt besök på gymmet. Sov så gott

No comments: