Saturday, January 27, 2007

I morgon..

Ja så har vi äntligen kommit fram till den hett efterlängtade resan till Danmark. Storasyster har kryssat dagar i almanackan för att själv kunna ha lite koll på hur många dagar det har varit kvar tills vi ska åka. Hon packade första väskan resan när hon fick reda på att vi skulle åka, för tre veckor sedan. Den har dock blivit ompackar några gånger sedan dess.
Det har hunnit bli lördag kväll och jag borde egenligen packa, men jag har suttit en liten stund vid datorn och dessutom så har jag lite sista minuten tvättning på gång. Måste passa på maskinen så att jag snabbt kan kasta in mera tvätt så fort den har stannat.
Nu ska vi ju inte åka så tidigt i morgon, vi ger oss iväg efter mötet. Tar lunch på Mc Donalds i Skara och sedan hoppas vi att lillebror tar en liten vilostund på vägen ner till Göteborg. Färjan går klockan 16 så vi har gott om tid, hoppas vi.

Mitt kaloriräknande gav ett mycket positivt resultat första veckan men inte fullt så lyckat resultat andra skulle jag nog våga mig på att påstå, fast jag inte ska väga mig förrän på måndag morgon egentligen. Men då är vi ju inte hemma. Och jag tänker inte släpa med mig vägen till Danmark.

Håller på att bli förkyld, det är väl lämpligt nu när vi ska ut och åka. Men jag har laddat upp med nässpray, halstabletter och får väl ta med mig några alvedon, i fall om att de skulle behövas.

Jag får väl ta mig i kragen och komma igång med packningen. Får skriva mera om hur resan gick i nästa vecka!

No comments: