Thursday, January 18, 2007

Håhå jaja

Japp, så har jag gjort det igen. Det är över 1 vecka sedan jag skrev och jag kan knappast minnas vad som har hänt sedan sist jag skrev. Luktar det småbarnsförälder?!
Jag började mitt så kallade nya liv i måndags. Så just nu lever jag efter "Viktklubbens" regler. Jag räknar kalorier och knapprar på datorn hela tiden. Lite av ett heltidsjobb kan man nog säga. Dessutom så tränar både jag och min man flitigt på gymmet sedan nästan 2 veckor. Det känns bra! Eller, hm bara min träningsvärk efter "Bodypump" passet i tisdagskväll ville ge sig så vore allt bra! Trodde i min enfald att värken skulle trappa av lite om jag gick en promenad med en vän, men jag hade fel, helt fel. Jag undrar just om jag såg lika lustig ut när jag försökte gå snabbt, som det kändes? Men så underliga knixar i knäna med vissa mellanrum. Men man ska ju känna att man lever. Och tro mig det gör jag verkligen. Efter snart 4 dygn utan mina lilla tillstymmelse till godis kämpar jag verkligen med godissuget. Skulle kunna ge vad som helst för att få sätta i mig mat eller mackor utan att behöva räkna, väga och skriva ner precis allt jag äter. Men skam den som ger sig. Har jag varit dum nog att lägga på mig mina extra kilon igen så får jag väl också se till att de försvinner. Det vore ju bara så roligt om de försvann lite snabbare och lite enklare. =)

Möblerade om i en av "mina" slöjdsalar igår och var så himla nöjd med resultater. Fick flera bord/bänkar över som vaktmästaren fick ta han om i dag på morgonen. I dag när första klassen hade lektion började jag plötsligt sakna några bord. Det fanns ju så lite plats att lägga ut tyger och mönster på. Hm, alltid är det något man missar.

Nu är det dags att fixa lite med hemmet innan jag ska släcka lampan!

1 comment:

Prinsessmamman said...

*Fniss fniss*
Kan ju inte tänka på allt!
Var nog kolhydratbristen som gjorde att hjärnan jobbar på halvfart! ;)