Tuesday, January 02, 2007

Igen!

Visaren har just slagit över midnatt så jag han inte skriva två gånger samma dag.
I måndags tog vi det väldigt lugnt allihopa, vi visste ju inte om det var någon mera som skulle bli sjuk och vi tyckte nog att det var på tiden att vi varvade ner lite.

I dag har vi gjort desto mer.
Vi började med att bära in 3 pallar pellets, det blir 156 säcka som vardera väger 16 kg, så snudd på 2500 kg pellets har vi förflyttat från vår garageuppfart till vårt pannrum i källaren. Det var skönt att få det gjort.
Därefter tog vi ner den lilla väggstump som vi länge talat om att ta bort. Det gick ganska smidigt och vi fick blodad tand, nu vill vi ta ner resten av det vi tänk också. Men det får bli en annan dag.
Marcus har fått hjälp av sin far och bror att bygga en ny bänk till tvättmaskinen och torktumlaren.
Jag har hjälpt storasyster att möblera om i hennes rum, så nu är sängen tillbaka där vi började,men förhoppningsvis kommer hon att sova bättre igen.

I morgon ska jag till sjukhuset med lillebror, bara ett återbesök. Vi blir kallade ca två gånger om året för kontroll av hans förkylningsastma som han hade när han var yngre. Vi får väl se om de tycker att vi behöver komma tillbaka igen. Han har ju sällan några symtom numera.
Efter sjukhuset har jag bokat en tid för klippning åt storasyster, bara en toppning, men ändå välbehövligt. Tänk att jag inte tog mig tid att klippa henne i USA, där hade det kostat ca 70 kronor, här hemma kostar det 250 kronor för en barnklippning. Hutlöst!

Storasyster blev bjuden på kalas som på kvällen i morgon och hon tackade glatt ja, hon har ju inte fått träffa några nu sedan hon var dålig, så att träffa lite kompisar ser hon fram emot.

Nå ja, nu ska jag nog ta och knyta mig, eftersom jag ska upp lite tidigare i morgon. inte så tidigt igentligen, men vi har ju haft sovmorgon i drygt 2 veckor nu, så lite jobbigt är det i alla fall.

1 comment:

Prinsessmamman said...

Bra träning! Hu, julen har inte varit snäll mot kroppen... för mycket gott att äta... =(