Thursday, November 16, 2006

Baciller

Ja att vi skulle åka på förkylningar när vi kom hem till Sverige hade jag räknat med. Men det är ändå inte roligt när man väl blir förkyld. Jag har hosta och ont i halsen. Alexander hostar och har snuva. Rebecca hostar bara lite och Marcus är också lite krasslig. Vattkoppor går på dagis och jag kan på något vis tycka att det är lika bra att få det nu. För jag vill inte ha det om några veckor, så där lagom till julstök och jul. Lika bra att få det nu, det är ju bättre att få det när barnen går på dagis än när de börjar skolan. Men bara för det ska ni se att vi inte får det. Eller.. vi jag menar förstås barnen. Vi har haft det.

Det är torsdag och jag är hemma för att både jag och barnen är förkylda. Senare ska vi dock ta oss fram till vårdcentralen efter som Alexanders ena mollusk har blivit inflamerad. Får väl se om det behövs penicillin. ( eller hur det nu kan stavas.)

Försöker att hitta mitt skrivbord och golv i röran på mitt kontor men det är konstigt det blir på något vis bara värre.

Nu har jag fått Alexander till att sova en liten stund och ska ta tillfället i akt och ta en dusch.

No comments: