Friday, September 21, 2007

Bättre!

I dag är det fredag och jag kan känna att det vänder. Bara för någon dag sedan var allt blä och nu börjar det kännas lite bättre. Jag har en fredag utan elever, tid för studier, jag är ensam, det är tyst och jag har bara mig och mitt att tänka på för en stund. Det är skönt. Tack Linnéa för din kommentar, den värmde gott. Tänker på dig ofta!

Som sagt det vänder. Jag ska nog ta tag i städningen av mitt kontor idag. Det behövs verkligen. Det skulle nog vara lättare att kunna sy och studera om allt var i ordning.

Det är fredag och då brukar jag försöka att hämta barnen lite tidigare än vanligt, när Marcus kommer hem brukar vi åka til badhuset. Barnen älskar våra fredagar i badhuset och förväntar sig att vi åker dit. Jag lider väl lite av att vistas i badhus, känner mig inte bekväm i badkläder och massor av folk. Men jag går dit för barnens skull, jag brukar parkera mig i bassängen och inte kliva upp förrän vi ska åka hem. En vända in och en vända ut ur badhuset räcker för mig. Nu måste jag dock leta efter en ny baddräkt för resåren im in gamla har gett sig. Det blir inte lätt, hitta badkläder så här års plus att man är så där lagom blek igen!!! Vi får väl se hur det går.

Imorgon har Rebecca barnkalas tillsammans med en kompis. Vi har valt att ta det i kyrkan, det blir ett stort kalas. Så vi vet vad vi ska göra mellan 11-13 i morgon. Och vad vi ska göra i ca en timma före och efter också!!! Men det ska bli roligt för dem. De fyller 6 år båda två med bara 2 veckors mellanrum, de skulle i stort sett bjuda samma kompisar, på det här viset blir det möjligt att bjusa alla de ville, vi är ju flera som hjälps åt. Dessutom så slipper vi ha "tromben" genom vårt hus. I kväll ska vi fixa de sista detaljerna, duka lite, köpa godis till fiskdamm osv.

Jag hoppas också kunna klämma in ett besök i en stor butik i Lidköping som säljer badrumsprylar. Efter vårt besök på banken i torsdags i förra veckan så tror vi att vi kan baka in ett nytt badrum i lånet. Det är egentligen inte så att vårt badrum är så gammalt och ofräscht men, det finns några trasiga kakelplattor, det ligger klinkers på golvet men det finns ingen golvvärme, det är redan nu iskallt på golvet, toastolen behöver bytas och handfatet är sprucket. Så ett nytt badrum vore underbart. Men vi får se vad tiden räcker till.

Vi börjar fundera över hur vi ska kunna renovera vårt vardagsrum också. Sådana tankar brukar få mig på bättre humör. Brukar ofta tänka på det men det sista så har ekonomin varit i vägen men nu verkar det kunna ordna sig. Det vore underbart att få ordning på huset. Slippa trasiga tapeter och plastmattor.

Känner fortfarande lite panik över uppgiften jag fick inför nästa träff i Linköping. Förstår verkligen inte vad jag ska göra och tycker att skissning är svårt. Får väl ringa upp och fråga i nästa vecka!!!

Nu måste jag ta tag i frukost, städning, tvätt och läxor!!

1 comment:

Anonymous said...

Läste din senaste kommentar på min blogg. Jag fick inte heller gjort mycket igår, varken städning eller pluggning! Satt även jag vid internet och småpysslade med annat, Som sagt, varför???

Och precis som du blir jag också på bättre humör när jag tänker på att göra i ordning i huset. Fast för mig blir det vårt framtida hus (som jag iofs känner till rätt väl...).
kramar!