Wednesday, September 19, 2007

Usch!

Att jag brukar ha mina toppar och dalar är ingen hemlighet. Just i dag är det nära botten. Jag har varit irriterad på mina elever i skolan. Tappar lätt tålamodet både med skolbarn, mig själv och mina egna barn.
Att livet är motigt just nu är väl en del av min cykel. I perioder blir jag deppig, längtar bort från vardagen och vill åka till baka till USA med första bästa plan. För mig var tiden i USA lycklig och det är väl en av orsakerna till att jag tänker till baka på den och längtar till baka. Att jag just nu är inne i en period då jag ökar i vikt och väger mer än på länge gör inte saken bättre. Jag mår extremt dåligt över det faktum att jag knappast ryms i mågra av min vanliga kläder. I dag var paniken i det närmaste total, hittade till sist några gamla byxor i en låda längst ner i garderoben. Byxor som jag inte kunnat ha på över två år, för att de varit för stora. I dag passade de igen! Det är en obeskrivlig känsla och då men ar jag inte positiv som ni kanske förstår. Deppar över min vikt och hur fel det än kan låta så tröstar jag mig med godis, det sista jag borde sätta i mig om jag inte vill gå upp mera i vikt.
Jag tyckte att mina elever igår var lite jobbiga och den känslan fortsatte idag. När eleverna åkt hem satte jag mig i slöjdsalen för att sy lite på olika projekt jag har, försöker att sy upp lite saker som inspiration för eleverna. När klockan närmade sig hemfärd ville jag inte avsluta. Jag ville sitta där och sy och pula, inte behöva hjälpa alla med allt, jag ville sy själv. Jag kan sy hemma också men det är i slöjdsalen allt material finns, alla mönster osv.
Jag har egentligen saker att göra inför nästa träff på utbildningen men jag låste mig totalt i går när jag läste om den nya uppgiften och inte förstod vad jag skulle göra!

Äh, varför fortsätta skriva det blir ju inget positivt skivit ändå.........

Kan ju berätta att vi hade kalas i söndags för Rebecca, det var trevligt och hon fick många fina presenter. Några var nog mer nyttiga än roliga men dock välbehövliga. I lördags bakade vi pizza på sten i ugn med kompisar och det var också väldigt trevligt. Så vi har haft en trevlig helg, med både städ och kalas. Det känns ändå bra.

1 comment:

Anonymous said...

Min vän, jag vill inte att du ska må dåligt! Hoppas det vänder snart, se till att unna dig något riktigt roligt.
Skickar en kram över cyberspace
/L