Saturday, September 29, 2007

Plugg

Jaha så har det gått en vecka igen. Märkvärdigt!
Det är lördag kväll och vi har beslutat att bara vara hemma i kväll. Det är ganska skönt ibland, fast jag gillar att träffa vänner på helgerna. Nåja inte behöver jag känna mig sysslolör inte. Har försökt att gå igenom vad som ska göras till nästa träff i Linköping och det är inte lite. Måste nog hitta en bra strategi och köra fullt ös de sista 6 veckorna. Måste bara intala mig själv att jag vet precis vad som ska göras. Känner inte att jag har helt koll på läget, men efter den här kvällen så hoppas jag att jag har det.

Det har varit en relativ lugn lördag. Tog sovmorgon, åt en sen frukost. Började förbereda min sista längder takpanel som skulle lackas. Vi har en tendens att inte fullfullja våra projekt till 100% så vi tyckte att det var dags att ta alla sådana småprojekt och göra färdigt dem innan vi börjar på nästa stora. Ett stort steg för oss. Så i dag kom äntligen de sista längderna takpanel upp i Alexanders rum. Resten av rummet blev klart lagom till jul förra året. Rakpanelen tog slut och det tog ett tag innan vi köpte mera, sedan tog det ytterligare ett tag innan jag lackade den en första gång och idag slipade jag dem och lackade en sista gång. Och nu sitter de där de ska. Nästa steg för min del är att köpa de lister som behövs för att färdigställa resten av våra rum. Taklist till köket, golvlist, dörrfoder och fönsterbräda till Alexanders rum. Efter det ska vi ta upp ett fönster i en vägg inomhus, så jag ska köpa material till det också. Men allt ska vara målat och klart innan det blir något fönster uppsågat. Först därefter ska vi sätta i gång med vårt vardagsrum och hall. De hänger liksom ihop. Efter detta stora projekt är det så förhoppningsvis dags för badrummet. Skulle verkligen vilja ha golvvärme redan i dag. Klinkersgolv utan golvvärme är inte helt trevligt när temperaturen ute sjunker. Men vi får väl se.

Var för skojs skull och tittade i den där stora butiken som har badrumsinredning. Men oj, det är tur att jag inte ska köpa kakel och klinkers i morgon. Det är inte ett val man ska göra..... Först måste man bestämma sig för vilka färger man vill ha, efter det ska man bestämma vilken storlek och form man ska ha på plattorna, om man vill ha matta eller blanka plattor osv, kände paniken komma. Jag är så velig, har svårt att bestämma mig. Vill ha ett snyggt och modernt badrum, men inte så modernt att jag är trött på det om 2 år. Det måste hålla sig någortunda i säkert 20 år. Svåra beslut, världsliga men ändå. Det är ändå sådant här som jag tycker är roligt. Att hålla på att kolla efter olika lösningar på problemet. Men det innebär inte alltid att det blir lättare att välja. Den ena lösningen har ofta en fördel som den andra inte har samtidigt som något av de andra lösningarna har något som inte den första har. Sedan är det ju alltid en fråga om ekonomi. Hade man haft en hutlös summa pengar att strössla med så hade man valt det som man gillade mest och sedan gjort om det när man tröttnat. Men som de flesta andra har vi inte riktigt de förutsättningarna. Och det är kanske lika bra. Vi försöker att göra det mesta själva för att få ner kostnaderna.

Nu måste jag nog ta tag i mina uppgifter inför nästa träff annars kommer jag att få panik på allvar.

No comments: