Thursday, October 04, 2007

Mitt i natten

Ja nu kan man ju fråga sig varför jag bloggar mitt i natten.
Jag har just lackat de sista taklisterna och målat några andra brädbitar som vi förhoppningsvis ska ha nytta av i morgon, eller tja idag har det visst blivit.
Just som jag började måla på den sista brädan slog det mig att jag kanske skulle ha slipat den ordentligt först.......Kul. Vi får väl se vad Marcus säger om det.

I går hade jag en stressig dag.
Började morgonen som vanligt med dusch, frukost, lämna barnen på dagis somen helt vanlig dag. Efter att ha lämnat barnen på fritids och dagis åkte jag till macken för att plocka upp en släpkärra. Det tog en liten stund för mig att få i kontakten men det gick till sist. Fick ju köra lite långsammare än vanligt till jobbet så jag blev lite orolig att jag skulle bli sen. Det var på det berömda håret att jag skulle hinna. Vad händer då? Jo precis utanför skolan står polisen och har en nykterhetskontroll!!!!! Jag skulle svänga ca 50 meter efter kontrollen. men det är ju inte så mycket annat att göra än att göra som polisen säger. Allt gick bra och jag blev inte mer än någon minut sen.

Oroade mig under dagen hur jag skulle kunna komma ut från parkeringen med kärran, var tvungen att backa och svänga runt för att komma där ifrån. Men jag hade en plan, om jag inte skulle lyckas backa med kärran så vet jag att den är så lätt att jag kan kroka av den och svänga runt den för hand.

Dagen gick, skolan hade "skoljoggen" och alla elever skulle ut på en runda på ca 3 km. Jag tänkte först inte gå med eftersom jag har hosta, men så tänkte jag att det nog skulle gå bra, bara jag tog det lungt. Jag tog det lungt och det var ganska skönt. Men när vi väl kom tillbaka till skolan kom hostan som ett brev på posten. Den kalla och lite fuktiga luften gjorde väl sitt antar jag.

Efter att eleverna slutat tog jag mig så ut till parkeringen. Och gissa om jag kände mig nöjd med mig själv när jag klarade att backa runt med kärran. Nu bar det av till byggvaruhuset för att köpa listerna som jag skrev om i förra inlägget. Det tog sin lilla tid men löste sig fint.

Fullfart hemmåt, ialla fall så fort jag nu fick köra. Plockade upp barnen på fritids och dagis. Väl hemma bar jag in alla lister, det var lite meckigt att få in listerna som var över 4 meter långa, men skam den som ger sig.

Lite mackor blev det för familjen när Marcus kom hem. Efter bara en liten stund dök min mamma upp. Hon skulle vara barnvakt. För vi hade föräldramöten. Hur stora är odsen att man har två föräldramöten på samma dag och samma klockslag. Marcus fick åka till föräldramötet på dagis och jag fick ta det på skolan i Rebeccas förskoleklass.Det var trevligt och vi fick lite information om hur klassen jobbar osv. När föräldramötet var avslutat fick jag sätta mig i bilen för att dra vidare till nästa möte. hade utöver föräldramöten lyckats få in ett styrelsemöte också. Efter det var jag trött, tro det eller ej.

Har äntligen sytt ihop min väska som jag stickat, den blev ganska bra faktiskt, nu ska jag bara fodra den så är den klar.

Nu är klockan snart två på natten och jag börjar känna att tröttheten kommer. Så nu ska jag ta och krypa till kojs!

No comments: