Monday, October 08, 2007

Hemma

Det är måndag och jag är hemma tillsammans med Alexander. Vi är hostiga båda två och jag kände att det inte blir bättre om vi inte tar det lite lugnt. Vi låg länge kvar i sängen och åt sen frukost. Det var härligt. Alexander är hostig och jätte snuvig, själv har jag också hosta men är inte snuvig, känner i stället tryck över och under ögonen. Halsen killar också lite.

Efter min sena natt i torsdags så fick vi en hel del gjort i fredags. Vår gode vän Micke kom hit efter sitt jobb och åt en lunch med oss. Sedan satte Micke och Marcus igång att såga och spika lister. Vi var så nöjda. Alla lister är nu uppe och vi kan äntligen, efter nästan 4 år säga att köket är färdigt. SÅ gott. Alla sovrummen är också klara, de har alla både taklister och golvlister, det enda som fattas är en fönsterbräda i Alexanders rum. Senare på kvällen sågade Marcus upp hålet i väggen som vi så länge funderat på att göra och vi är nöjda.

Nu kan vi äntligen på allvar planera för vårt nästa projekt, och som det ser ut nu så blir det vardagsrum och hall. Så fort alla saker i vardagsrummet är undanplockade så sätter vi fart. Det ska bli jobbigt men framför allt kul.

Känner att jag hamnat lite på efterkälken med mitt slöjdande och nu börjar oron växa för att jag inte ska hinna färdigt med allt. Men en tröst är att jag nu städat mitt kontor och att jag hittat ett helt skrivbord som jag kan ha stor användning för när jag ska plugga och göra min läxor. Bra va?! Nu finns det inga mer ursäkter. Det är bara att sätta igång. Så detär väl bäst att jag försöker få lite gjort nu när lillebror tittar på en film.

1 comment:

Anonymous said...

Ååh, vad skojigt med alla husprojekt! *avundsjuk*
Du, jag saknar dig på Facebook. Kom med, det är riktigt roligt!!
kramar