Friday, October 19, 2007

Tiden går...

Det är två veckor sedan jag skrev senast. Jag har hunnit med att fylla år sedan dess. Inget stort, inte mycket att fira.
Jag har kommit lite frammåt i mit sklöjdande men har ändå en hel del kvar att göra. Hur kommer det sig att tiden inte helt räcker till?

Det är fredag kväll och det ska bli skönt med helg! Har jobbat hela veckan trots en ihärdig hosta, har kännt mig helt slut efter jobbet. En sak som har varit toppen den senaste veckan är att min käre man har hjälpt mig jätte mycket med min diet. Har har hjälpt mig att räkna ut vad jag ska äta, SÅ otroligt mycket lättare det går då. Hoppas att han orkar hjälpa mig ett tag till. Det har varit till stor hjälp. Det som skulle vara mindre bra är väl att jag inte kunnat gå mina promenader eftersom jag varit allt för hostig.

Har firat min svärmor idag, hon fyller 50 år, så det har varit öppet-hus. Trevligt. Barnen har fått träffa både sina kusiner och sin syssling.

I morgon ska vi ta tag i vardagsrummet. Ska riva ner tapeter och på allvar sätta igång med renoveringen. Det börjar kännas lite stressigt. Marcus vill ju ha sitt ena kalas här hemma när han fyller år den 12 november. Tur att han har ledigt större delen av vecka 44. Jag tror att vi är överens om hur vi vill "tapetsera". Det är ju skönt. Vi vet vad vi vill ha för golv. Färgen får vi ta senare, men jag tror inte att vi har så hemskt olika åsikter om färgen. Men någon fondvägg blir det nog inte. Det kommer inte att finnas någon lämplig vägg att använda till fondvägg. Och skulle vi komma på senare att vi hemskt gärna vill ha en fondvägg så får vi väl ta det den dagen.

När vi kommer till badrummet kommer det nog inte att gå lika lätt. Vi har lite olika åsikter, inte främst om färger utan om prislappen. Jag vill att det ska se ut på ett visst sätt, det är inte lika viktigt för Marcus. För hans del är det bra om det är golvvärme och relativt billigt. Det klart att jag inte har något behov av att det ska vara det dyraste eller så, men jag vet vad jag vill ha. Så nu gäller det för mig att hitta det kakel som ser ut som jag vill ha det till billigaste möjliga pris. Så tillvida vi inte måste köpa kakel genom hantverkaren som kommer hit och hjälper oss. Så det kanske vi ska ta reda på först. Det är så typiskt. Först var jag jätte osäker på hur jag ville att det skulle se ut. Nu känner jag mig säker på hur jag vill ha det, (nästan) men då kanske jag åste tänka om helt på grund av kostnaderna!

Nej, nu har det blivit dags att sova omjag ska orka fixa i morgon!

No comments: