Saturday, October 20, 2007

Håhåjaja

Ja, så var det lördag kväll. Planen var att vi skulle hinna med en hel del idag. Jag hade nog tänkt att vi skulle hunnit med mer än vi gjorde, men jag är ganska nöjd ändå. Men då har också klockan hunnit bli kvart i tolv på natten.

Vi låg kvar länge i sängen och därmed blev det sen frukost. Vi fick lite tid att börja pyssla i vardagsrummet, men klara blev vi inte. Svärmor hade så mycket smörgåstårta kvar att vi fick åka dit idag på lunchen och hjälpa henne med att äta lite. Gott, men inte bra för min diet. Vi passade på att fira Marcus lillebror som fyller år i morgon.

Väl hemma så var jag helt slut, jag vilade en stund innan Marcus och Alexander åkte till innebandyn. Vi hade två tjejer på besök som lekte med Rebecca och när klockan blev 5 skulle vi åka fram till Elimkyrkan för att vara med på ett barnmöte. Det blev lite krisigt när jag inte kunde hitta min bilnyckel och Marcus hade sin med sig till innebandyn. Marcus pappa fick komma och skjutsa oss fram till kyrkan.

Efter barnmötet har vi ätit kvällsmat och när barnen somnat satte vi igång att ta ner tapeterna. Det är strukturtapeter så det är väldigt lätt att dra ner det yttersta lagret. Men sedan blir det svårare. Vi har lånat någon sorts maskin som med hjälp av ånga gör det lättare att få tapeten att lossna. Så detta höll vi på med fram tills alldeles nyss. Det kommer nog att bli lite av den varan den närmsta veckan. Men nu är vi i alla fall i gång.

I morgon ska vi först på familjegudstjänst och lite senare fira min mamma som fyller på måndag. Vi ska ut och äta på restaurang, och det ska bli trevligt. Men inte helt bra för min diet det heller.

Marcus har hjälpt mig att hålla koll på kalorierna och har till och med på förhand räknat ut hur mycket jag kan äta. Det har varit en otrolig hjälp och jag har inte ätit godis på en vecka. När jag verkligan kämpat så bra denna veckan och börjar se lite resultat på vågen, då känns det verkligen inte bra när man äter mer än man bör. Hur mycket kan en bit smörgåstårta vara värd? Hur mycke vägde den där biten jag åt? Vad kommer vi få att äta i morgon? Kommer jag att spräcka min "kaloribudget" i morgon med? Tänk att man blir så löjligt fixerad när man håller på med dieter. Jag tycker synd om folk i min omgivning. Att behöva lyssan till mitt pladder om dieten. Det känns något bättre denna gången eftersom jag får MYCKET hjälp. Hoppas nu bara att båda Marcus och jag orkar hålla på med detta. Men jag måste.... I fredags var det elever i skolan som var helt säkra på att jag var med barn. Inte roligt.
Men nu hoppas jag på positivt resultat på vågen på måndag när vi träffas i viktgruppen. Det var milt sagt ganska negativt resultat förra gången nämligen.

Skulle gärna gå lite mera promenader, men jag känner mig fortfarande lite krasslig och hostar fortfarande. Så det får vänta lite till.

Kommande vecka är det många kvälls aktiviteter, föräldramöte osv, så det blir kanske inte så mycket promenerat denna veckan. Veckan där på är det lov, jag har fått lova att slippa kompetensutvecklingsdagarna (studiedagarna) till förmån för mina studier, det uppskattade jag verkligen. Marcus kommer att vara ledig alla daga utom tisdag så förhoppningsvis hinner vi komma någon vart med vardagsrum och hall dessutom. Men det konstiga är att det redan finns flera saker inplanerade i alla fall. Den veckan kommer att gå hur snabbt som helst, tro mig.

Men nu har det blivit hög tid att gå och lägga sig. Klockan är 3 minuter efter midnatt. Så vi får väl se när jag skriver igen.

No comments: