Saturday, October 27, 2007

Mycket nu

Ja det är verkligen bråda dagar.
Om jag kommer att få tid att skriva på min blogg de närmsta veckorna så kommer det nog bara bli några få inlägg och dessutom ganska stressiga sådana.
Det är mycket som ska hända på kort tid, nog för att båda jag och min man fungerar bäst under lite press, men det här är ju löjligt.
Vi håller på att renovera vårt vardagsrum och ska hinna med hallen också, detta på mindra än två veckor. För den 9 november kommer Marcus att ha sitt 30 års kalas för sina kompisar på jobbet. Dagen efter ska vi ha öppet hus i kyrkan. Då inte nog med renovering, vi ska hinna planer vad som ska ätas på dessa kalas. Och laga maten.
Uner tiden ska jag hinna göra alla mina projekt inför nästa träff i Linköping den 15 november. Tur att det är lov en vecka och att Marcus har semester i några dagar. Annars hade vi nog helt fått tänka om redan nu. Men ännu kan det gå.........
Vi har en lördag hemma idag eftersom Rebecca kräktes i går kväll. Det var inte så allvarligt, inte mycket och bara en gång, men för säkerhets skull så stannar vi hemma idag. Hon har ätit som vanlig idag och var jätte hungring när hon vaknade. Jag har av förklarliga skäl inte sovit så bra inatt. Rebecca har vaknat några gånger och varje gång hoin så mycket som nyser så vaknar jag och undrar om det kommer mera. Typiska mamma fasoner.

Det har hunnit bli eftermiddag och jag har gjort ett arbetspass i vardagsrummet och köket på förmiddagen. Nuhar jag tid för mina läxor. Så jag stickar på, ska snart byta till virkning.

Annars så är det ganska bra. Förkylningen håller sakta på att ge sig och det var verkligen på tiden. Drygt tre veckor är lång tid tycker jag.
Alexander har äntligen fått lite koll på att använda potta och toalett, konstigt att det kan komma över nästan en natt. Nu vill han inte ha blöja på natten... men det tror jag att vi kommer att få använda ett bra tag till. I månsdags var Alexander till leksaksaffären och handlade för sina nappar. Det blev en brandbil i smålego. Han är så nöjd med den. Men saknar sina nappar lite också. Men även det har gått ganska bra.

Nu måste jag sätta fart med mina stickor.

1 comment:

Anonymous said...

Oj, vad ni sliter och jobbar!
Men det är roligt också va??

Kanske passar det bättre för er att komma hit en helg i december.
Tyvärr har vi inte många kvar där heller, så det vore bra om vi kan boka in en rätt snart.
Hörs!
kramar