Saturday, November 03, 2007

Mycket damm blir det!

Ja nu när vi kommit en bit in i vårt renoverings projekt så ligger dammet tjockt i huset. Hur man än försöker att sätta upp plast så tar sig det fina dammet ändå fram i alla skrymslen och vrår.
Har väl av någon anledning kommit till en punkt då jag inte får så hemskt mycket gjort. Jag har inte ro att virka eller sticka jag har ingen lust att slipa mera. Vill inte tvätta, diska eller städa mera. Jag bara sitter och får inget vettigt gjort.

Min hjärna arbetar med att försöka komma på en alterntiv plats att ha Marcus kalas på fredag. Men jag kommer inte på något. Vill inte behöva stressa så med renoveringen, dessutomså är det helt uteslutet att vi hinner allt, vilket innebär att jag måste städa upp allt damm och annat inför kalaset på fredag, för att bara två dagar senare fortsätta med renoveringen och sprida mera damm i huset.

För min del känns det mer och mer som om livet kommer att lugna ner sig lite efter att jag varit i Linköping, så helgen vecka 46 ska jag ta det lugnt. Blir det som vi har tänkt så åker vi kanske bort över helgen utan barn. Det var inte i går vi gjorde det kan jag säga. Det blir i så fall en tur till Mölndal för att träffa marcus kusin med fru. Det ser jag fram emot.

Men nu måste jag väl ta mig i kragen och fortsätta mitt ......., ja vad det nu är jag gör.

No comments: