Thursday, November 08, 2007

Pust

Det är sent på torsdag kväll och vi har försökt att få någorlunda ordning i huset. I morgon kväll kommer gästerna för att fira Marcus. Det blev bara tre stycken av hans jobbarkompisar som kunde komma. Det passar mig fint. Vi har fortfarande inga tapeter uppe, men det allra mesta är spacklat och slipat. Så det ska förhoppningsvis inte behöva bli så mycket mera slipande.

Vi har varit lite lata och beställt mat från Köttex, det ska bli skönt att slippa laga mat. Lite förrätt och efterrätt ska vi fixa till med sedan är det bra.
Vi har ju lite att förbereda inför lördagens öppethus i Pingstkyrkan också. Det är svårt att veta hur mycket mat man ska göra i ordning. Det är ju helt omöjligt att veta hur många som kommer. Men vi hoppas att det blir många.

När så lördagen är över så kommer mitt skolarbete i focus igen. Paniken ligger och bubblar under ytan och när jag väl har tid att sätta mig med mina projekt igen så blir det väl hysteri kan jag tänka mig. Känner att jag borde göra mera, måste också tänka på hur jag ska montera mina projekt osv. Det finns trots allt några som jag inte ens har börjat på ännu. Får köra hårt söndag och måndag och sedan maila mina vänner och göra en lite kontroll.

I morgon måste jag städa färdigt, badrum, kök, barnens rum, vårt sovrum och ta en liten vända på mitt kontor och i gillestugan. Det blir en hektisk dag. Borde egentligen plugga.

Men nu är det redan snart fredag så jag ska sova i några timmar och passa på att smörja in mina händer, de blir så otroligt torra när man håller på med spackel och slipning.

No comments: