Monday, September 10, 2007

Hjälp

Men ärligt talat! Var tar tiden vägen? Har inte skrivit sedan Juli.... Det borde förståss hänt en massa saker, men minnet är inte av bästa sort. Ett USB på några GB borde inte fel. Att jag sedan börjar skriva när klokan är halv ett på natten och jag borde sova gör inte saken bättre.

Sedan sist... Alexander har fyllt 3 år, Rebecca har börjat förskoleklass, jag har börjat på min nya skola och jag har varit första gången på utbildningen i Linköping. Det är något av det som hänt.

Alexander firades som sig bör, på ganska traditionellt vis, med några undantag. Presenterna skulle köpas in dagen innan av Marcus. Men så fick vi erbjudande att följa med ut på sjön och tog det erbjudandet. Vi kom hem ganska sent och hade därmed inga presenter. Visste dock att vi skulle köpa filmen Bilar, då det är Alexanders favoritfilm och han redan förstört en sådan film. Fick låna filmen av några bekanta, slog in den som subtitit och fick snällt fixa den riktiga presenten plus några till under själva födelsedagen. Skäms på oss.

Rebecca har sett fram emot att börja "skolan" hela våren och sommaren. Nu när hon väl är där så tror jag nog att hon trivs, men det är en stor omställning för henne. Hon tycker att det är ltie jobbigt när jag lämnar henne och det känns ju lite tufft för mig. Jag vet att det går över fort, men ändå.... I hennes klass och i hennes grupp på fritids finns flera barn som hon känner sedan tidigare, det känns skönt. De har hittills gått igenom bokstäverna S, O och denna vecka L. Så nu kan hon läsa ett ord!
På fredag fyller Rebecca 6 år och ser fram emot sin födelsedag.

Jag har dragit igång med mitt arbete igen, det känns fortfarande lite läskigt på den nya skolan. Har inte riktigt kommit in i deras arbetssät ännu, men det kommer väl. Tycker att jag börjar få lite struktur på undervisningen på gamla skolan dock.

I början av förra veckan var jag på uppstart av min kurs på Universitetet i Linköping. Det var enormt givande och roligt. Undrar just varför jag inte hoppade av lärarutbildningen för att söka slöjdlärarutbildningen när det var så jag kände redan då??Men det är lätt att vara efterklok. Det var i alla fall jätte roligt och jag ser fram emot nästa träff i november.

Det får nog räcka för stunden, borde kanske sova lite eftersom det är jobbardag i morgon.
får försöka att skriva snart igen!

1 comment:

Anonymous said...

Härligt att få en rapport från ert liv, jag har väntat på den!

KUL att du trivs med utbildningen!

Hälsa familjen!

Ps. saknar dig på facebook!