Saturday, December 22, 2007

Deppig

Hur kan man vara så himla korkad?
Har haft tre veckor på mig att göra den dumma hemtentan. Men som vanligt tar jag tag i allt i sista minut.
Renoveringen har tagit all fritid i anspråk, nu har jag suttit med tentan i två dagar.
När jag skulle gå in på hemsidan med tentan idag för att fylla i det sista kunde jag inte hitta den. Anledningen.....Jo att jag redan från början missuppfattat det hela. I min värld hade jag tills i kväll på mig, men i själva verket hade jag bara tills i går kväll på mig.
Att jag ska ha så svårt att göra någonting vettigt. Tyckte tentan var jätte svår och har haft fullt upp att försöka svara på frågorna. Har kanske inte lyckats få till några jätte bra svar, men jag har gjort mitt bästa.
Varför ger jag mig in i sådant här? Jag klarar det ju inte. Är kass på allt vad skola heter, har inte något läshuvud och kör huvudet i väggen hela tiden.
Jag gillar praktiska saker, att lära genom att se på andra och ibland även läsa om det. Men nu känns det bara jobbigt, känner att jag inte finner ord, inte vet hur jag ska uttrycka mig och inte vet hur jag ska tolka frågorna. Har svårt att hitta svaren och då låser sig allt.

Åh vilken rolig blogg det blev, så här dan före dan före dopparen dan.
Vi har i alla fall fått våra nya möbler, det blev bra, vi har målat färdigt, det är skönt.
Och vi har idag köpt färdigt alla julklapparna. Det känns också bra.
Just nu vet jag inte om jag ska städa och pynta eller om jag ska slita en stund till med tentan. Jag tror ju att det kommer att bli svårt att ta sig tid till det under julhelgerna, så jag får väl göra det nu.

1 comment:

Anonymous said...

Maila mig på salhho ang larmet.