Monday, December 03, 2007

Magsjuka

Måndag kväll.
Åter står renoveringen stilla. Denna gång på grund av sjukdom.
Efter julskyltning och tomteparad igår mådde inte Marcus bra. Det visade sig snart vara magsjuka, efter en stund blev Rebecca dålig också. Kul.
I dag mår de bättre båda två men Marcus behöver samla krafterna han blir ju så dålig när han väl blir sjuk. Rebecca har varit sitt vanliga jag idag så jag hoppas att det räcker med detta. Det vore inte roligt om vi andra också blir sjuka, men risken finns ju.
Det är frustrerande med sjukdom, renoveringen är också frustrerande just nu. Vi kommer ju ingen vart. Kommer förmodligen att hålla på med den ända fram till dagen före julafton. Det vore så typiskt oss. Men jag hoppas verkligen att vi kan få lite gjort snart. I morgon kommer sotaren för att provtrycka vår skorsten. Vi måste få veta om den är ok innan vi installerar kassetten som kommer i veckan. Sedan måste vi ställa oss i kö för ytterligare ett test innan vi får ta kassetten i bruk. Så vi får se om de hinner komma ut igen innan jul.
Nå ja. Jag vet ju i alla fall vad jag ska göra i jul.....Läxor, för just nu får jag inte så mycket gjort av dem heller.

Det ordnar sig. Nu ska jag bara städa upp sakerna i Gillestugan. Marcus började städa i klädförrådet i lördags, men det kom av sig när han blev dålig i går. Sakerna måste väck för imorgon kommer som sagt sotaren. Det är lite kvar att göra innan jag kryper ner i min goa säng.

No comments: