Thursday, December 20, 2007

klockan 1

Hur gick det till? Jag menar bara det att jag inte alls förstår hur klockan redan kan vara 1 på natten.

I går morse började jag jobba klockan 7 i stället för 8 på morgonen. Hade lovat hjälpa till på förskolan 1 timma på onsdag morgon och likadant i dag. Så det var tidigt att kliva upp i går, var jätte trött. Men så hade vi ju renovering kvar att göra så jag satte trots min trötthet igång med att tapetsera. Det var inte så jätte mycket kvar tyckte jag, men det tog visst längre tid än jag fattat. Men en ljudbok i öronen fortsatte jag tills jag var färdig med tapetserandet. Döm om min förvåning när klockan var 2 på natten. Att sedan kliva upp klockan 05.15 i morse var tungt.
Efter jobbet var jag så trött att jag var tvungen att vila en stund. Efter en välbehövlig promenad med en väninna satte jag i gång med målningen. Samma visa idag, ljudboken på och vips så var klockan nästan 1 och det är hög tid att sova. Men om vi har tur så är det färdigmålat. Och om det går som det är tänkt så kommer våra möbler i morgon. Golvet och listerna får vi ta i mellandagarna. Annars är det nog färdigt. Tycker att färgen inte riktigt blev som jag tänkt mig, den känns lite kall och de nya vita dörrarna ser gula ut, hm. Nå ja, vi får se hur det känns när vi får på vanligt ljus och inte en bygglampa.

Imorgon ska jag sitta i biblioteket hela förmiddagen och förmodligen en stund på eftermiddagen och kvällen också. Har en hemtenta som jag måste få klar tills på lördag. Så det gäller att ge järnet.

På kvällen ska vi pynta pepparkakshus hemma hos svärföräldrarna. Det ska bli trevligt.

Nu måste jag sova!

No comments: