Thursday, October 30, 2008

Gallsten

Upptäckte att jag inte skrivit på länge.
Dagarna rullar på och plötsligt har det blivit de sista dagarna i oktober.
Om en månad är det första advent. Det ser jag fram emot.

Läget i familjen är väl under kontroll, lite hostigt och snuvigt men annars ok.
Det är lov för barnen, Marcus har semester och själv är jag sjukskriven.

Fick ett gallstensanfall med en påföljande inflammation i gallblåsan så jag låg på sjukhus torsdag till söndag i förra veckan. Men nu är jag hemma igen. Jag har inte så ont längre men är väldigt trött och har dålig ork. Men det blir bättre och bättre.
Inom 3 månader kommer jag att återvända till sjukhuset för en operation av gallblåsan men fram tills dess hoppas jag att allt kommer att vara lugnt.

Vi försöker att få något litet gjort varje dag nu när vi är hemma. I går städade vi vårt sovrum, idag skulle vi ta itu med hallen och vår nya skohylla. Men så fick Marcus möjlighet att få fixa lite ved, så det kanske blir det i stället.
Vi får väl se.

Själv försöker jag att få en liten stund till mina hemuppgifter från utbildningen gjorda varje dag, men jag har svårt att koncentrera mig. Får väl se hur det går. Ska till Linköping vecka 47 igen och då är det bra om jag är klar med det mesta. Det kommer att bli slitigt sista veckorna, men jag får skylla mig själv, jag kommer ju aldrig i gång i tid. Hoppas bara att det inte blir operation just när jag ska till Linköping, det vore högst olyckligt, men inget jag råder över. Julafton vore inte heller roligt att opererat sig men annars har jag inga invändningar. Roligt med operation lär det ju aldrig bli och när man än gör den så kommer det vara något som man får missa. Sånt är livet.

1 comment:

Anonymous said...

Stackare! Krya på dig och hoppas allt går bra!