Monday, October 13, 2008

Hemma

I dag är jag hemma med Rebecca. Alexander blev hemma också men honom är de tinget fel på.
Rebecca började hosta i går, ingen farlig hosta men ändå. Hon var på barndansen och det gick nog bra. På kvällen började hon gråta, hon hade ont i huvudet, ont i halsen och mådde illa. Efter många om och men lugnade hon ner sig och somnade men först fick jag ge henne lite medicin. Hon har ju en inhalator sedan episoden i USA för två år sedan. Den gjorde som tur var verkan på hennes ansträngda andning. jag har sedan vaknat och gett henne mer medicin under natten. På morgonen lät hon riktigt illa, det pep och rosslade när hon andades och hon tog inga djupa andetag trots att hon sov. Gav henne mera medicin och efter det mår hon bättre. När jag rådfrågade vårdcentralen tyckte de att hon skulle ta det lugnt några dagar. Så hon blir väl hemma i morgon också. På onsdag ska vi ju till doktorn så då får de lyssna på henne.

Marcus har äntligen kommit fram till Grekland, det blev en aning krångligare än han tänkt sig men nu hoppas jag att allt kommer att funka bra resten av resan och konferensen.

No comments: