Tuesday, June 06, 2006

Härligt

Vilket underbart väder det har varit i dag. En ljuvlig kväll.
Dagen började lugnt, barnen tog sovmorgon och därmed även föräldrarna. Efter frukost skulle jag ge mig ut på promenad, fick ta med lillebror i vagnen. Var lite tveksam till att gå idag eftersom jag fick vattenblåsor på hälarna av mina gamla promenadskor. De som jag vanligtsvis har är på lagning. Men jag gick ändå, tejpade hälarna och tänkte att det nog skulle gå. Men efter knappt halva rundan fick jag se mig besegrad och tog kortaste vägen hem i ett mycket lugnare tempo. Det var lite trixigt att få av tejpen utan att blåsorna sprack. Efter att ha lagt lillebror till vila efter lunchen lade jag mig lite på gräsmattan i ett fåfängt försök att få lite färg på min bleka kropp. Behöver jobba mera på det.

Nu är det tre veckor tills vi åker, det är mycket som ska fixas innan dess. Dessutom är det snart skolavslutning och dags för semester. Förstår inte hur jag ska hinna med allt som jag tycker att jag borde göra. Det ska städas, planeras, kopieras mm mm. Allt för att underlätta för den som ska vara vikarie för mig i höst plus för min egen skull, för att det ska gå smidigt att börja jobba igen efter hemkomsten. Nu när jag har jobbat somslöjdlärare i ett är så kännr jag att jag har lite mer ideer om hur jag vill jobba och hur jag skulle vilja lägga upp lektionerna. Hoppas bara att de som ska vikariera tycker att det är något som de kan använda.

Dags att sova!
Sov gott.

1 comment:

Prinsessmamman said...

Planera på du!! Idéer kan man aldrig få för många av!