Monday, June 12, 2006

opel

Jaja, man får vara glad att det verkar vara möjligt att skriva i alla fall en gång i veckan.
Vi fick ju sålt våran Peugeot hastigt och lustigt, vi var väldigt nöjda. Tänkte att de här sista veckorna innan vi åker så klarar vi oss nog med en bil. Det fick vi genast inse att det var en omöjlighet. Men vi kan nog trixa oss igenom det hela. I går styrde vi kosan till Göteborg. Det kändes bättre än vi förväntat oss att köra gammal Opel utan AC hela långa vägen till göteborg i den otroliga hettan. Varm? Jo men visst var det varmt, men det gick att uthärda.

Minnesmanifestationen för Josef var en ljus och trevlig tillställning. Allt gick i barnens tecken och båda barnen hade det roligt. Det var spex och trolleri, barnsång och annat skoj. I källaren fanns lotteri för vuxna och barn och dessutom ett nallesjukhus. På autionen fanns det prylar som signerats av olika kändisar bla Carola, Stefan Holm, Cajsa Bergkvist mfl. Mannen ville bjuda på en av tröjorna från Västa Frölunda Indians, men de landade på 2500-3000 kronor. Riktigt så myckat pengar kunde vi tyvärr inte hjälpa till med. Alla insamlade pengar gick till Barncancerföreningen. Hoppas att det blev en rejäl slant.

Nu är det snart bara två veckor kvar tills vi ska åka. Det är inte klokt vad tiden går fort. Hur man ska hinna med allt som man tänkt sig är en gåta, men på något vis ska det gå. Nästan varje dag är det något planerat fram tills vi åker. I dag har jag varit hos optikern och hos tandläkaren. Ingen barnvakt idag så det var till att ha båda barnen med, det har dock gått bra. I morgon ska jag till sjukgymnasten och ta med storasyster till tandläkaren. Jag ska inte tråka ut er med hur de följande dagarna ser ut.
Nu ska jag ta hand om tvätten, så jag skriver vidare en annan dag..... om jag hinner.

1 comment:

Prinsessmamman said...

Stressa inte ihjäl dig innan du åker bara!!!

Ett litet tips om du vill ha kommentarer när du åker. Du har ju nu ibockat att endast bloggare kan kommentera. Vill du ha kommentarer även från såna som inte har en blogg får du gå in på dina inställningar och ändra i den rutan. Jag kan förklara mer om du behöver hjälp!