Thursday, June 01, 2006

Trött

I går skulle vi till den Amerikanska ambassaden i Stockholm. Vi ville helst slippa att ta med barnen på resan dit, så efter lite fixande fick farmor sova över och ta med barnen till dagis på onsdagsmorgonen. Jag och mannen gick upp strax efter tre och satte oss i bilen när klockan var fyra på morgonen. Vi skulle ju vara på ambassaden mellan nio och tio.

Det var lite segt att gå upp mitt i natten, men det ganska bra ändå. Jag körde till Eskilstuna och resten av vägen körde mannen. När vi hade två mil kvar så fick vi sällskap av ganska många andra som också ville in till Stockholm. De sista två milen tog drygt en timma.

Väl framme vid ambassaden fick vi stå i kö ute på trottoaren i ca en kvart, innan vi kunde bli insläppte genom grindarna. Det ösregnade inte men det regnade lite.

Väl inne i byggnaden fick vi stå i kö ca en halvtimma innan vi kunde lämna våra papper och pass i första luckan. Sedan sitta och vänta i ytterligare ca en och en halv timma för att komma fram till lucka nummer två. Väl framme vid lucka två tog det ca TVÅ minuter, sedan var det klart och vi kunde gå.

Samma visa på hemvägen fast bakvänt. Mannen körde till Eskilstuna och jag körde från Eskilstuna och hem. Hämta barnen på dagis, hem och packa picknickorgen. Dagisutflykt med barn och föräldrar till Kinne-Kulle. Därefter gick jag och en vänninna min efterlängtade promenad på ca en timma.

Det var en väldigt trött Ulle som somnade gott vis halv elva tiden för att vakna ungefär lika trött!

Det kan nog bli lite jobbigt de närmsta dagarna. Men det är ju snart helg!

Gissa vad som kom med posten idag. Våra pass med visumstämplar i. Snacka om express.

Nu ska jag knyta mig.

1 comment:

Prinsessmamman said...

Då var det ju värt hatresan ändå!