Saturday, December 09, 2006

Oj igen!

Det är lördag kväll, det är drygt en vecka sedan jag skrev senast. Jag har jobbar varje dag denna veckan. Anmälde mig till vikariepoolen i förra veckan och har fått vikariera både måndag och fredag, eftersom det egentligen är mina lediga dagar. Första dagen var jobbig men i fredags hade jag en riktigt trevlig dag.

I dag har jag varit till Töreboda och Tibro med min mamma och pappa, tillsammans med barnen. Vi har tittat på möbler, det var roligt.

Marcus har varit i Göteborg och träffat sina vänner, de hade haft en trevlig kväll.

Jag har bakat lussekatter i kväll och de blev goda. Nu ska jag bara försöka att planera in när jag ska göra pepparkakor, knäck och annat pyssel som har med julen att göra. Passade på att hänga upp utomhusbelysningen i vårt träd i eftermiddags innan det blev mörkt. Har inte sett det från gatan ännu, så jag hoppas att det ser hyfsat ut.

På onsdag går barnen luciatåg på dagis så då får vi se och höra dem sjunga. Måste hinna kolla över om tomtedräkten passar på Alexander i år eller om jag måste ge mig ut för att köpa en ny. Rebecca fick ju en ny förra året, men den borde vara för stor för Alexander i år. Nå ja, jag får nog lov att kolla upp det hela. Rebecca ska ju förstås vara Lucia, det är nästan alla tjejerna. Det är ju skönt att de tycker att det är ok att alla är lucior, om några år är det viktigt att bara ha en lucia och att välja eller lotta om vem som ska vara lucia. Ännu känns det skönt att slippa sådant.

Måste fundera över julklappar till nära och kära, det är inte lätt att komma på vad man ska köpa.

Nu ska jag nog ta och knyta mig!

No comments: