Friday, December 01, 2006

En hel vecka

Ja så har det gått en hel vecka igen! Jag kan inte förstå hur snabbt tiden går. Det har vanligt en hektisk vecka, åter igen. Det är väl så det kommar att vara ett tag fram över kan jag tänka mig. Vi har i dagarna dragit i gång renoveringen av Alexanders rum och flyttade in hans säng tilll Rebeccas rum lite temporärt. Så nu lackar jag takpanel, lägger sista lagret i kväll/natt. Marcus har slitit ner det gamla gipstaket och i morgon kommer en kompis och hjälper Marcus att spika upp det nya. Det ska till några nya gipsskivor i någon vägg och Marcus ska dra lite ny el, vi ska så småning om lägga in nytt golv och så ska jag spackla lite. Vi får väl se om det blir färg eller tapeter, och vilken färg det kan tänkas bli.

Ska försöka att hitta lite tid för att sätta upp lite ljusstakar och stjärnor i morgon också. Det känns konstigt att det redan är första advent. Tänk när vi satt i USA och sa....Vi flyger hem den 2 november och kommer hem den 3 november. Sedan är det bara några veckor kvar tills första advent. Det känns som om det vore en evighet sedan. Men å andra sidan så är det bara 4 veckor edan vi kom hem till Sverige igen.

Nej nu tror jag att lacken torkat, dags för de sista brädorna innan jag får krypa ner i min sköna säng!

No comments: