Sunday, May 20, 2007

Snart

Ja snart....
Snart har firar jag ett år med min blogg, då ska den få sig ett ansiktslyft tror jag.
Snart hoppas jag att mitt paket från H&M kommer, det har ju lyckats bli fellevererat.
Snart kommer det paket från USA till barnen! Jag tycker att det är lika spännande som de.
Snart hoppas jag att jag vet hur det blir med tjänsterna till hösten.
Snart borde jag ha städat klart mitt kontor.
Snart ska jag pärla igen.
Snart ska jag börja om med viktklubben.
Snart är det sommarlov!!!

Mycket som ska hända, det ser jag fram emot. Men Det är inga omöjligt stora saker, det känns skönt. Det är liksom bara att ta tag i det.
Tro det eller ej jag känner mig faktiskt lite förberedd.
har redan tittat ut en annan mall till min blogg, städningen har jag kommit en bra bit med, pärlandet har jag börjat lie smått med, på viktklubben har jag nyregistrerat mig. Så jag har redan kommit en bra bit på vägen.
Resten är saker som jag inte kan påverka, så det är bara att vänta.

Det har varit skönt att vara ledig lite längre än vanligt. Torsdag, fredag, lördag, söndag och faktiskt är jag ledig i morgon också. så till vida de inte ringer i morgon bitti och frågar om jag kan jobba.

Jag är nyfiken på vad det kommer att innebära med utbildning till hösten. Kommer jag att klara av det? Kommer det att vara som jag tror? Vad tror jag? Kommer jag att orka med? Många frågor få svar, men det känns mest spännande tycker jag just nu. Men det kan ju ändra sig.

Vi var på Kållandsö i torsdags, det blev dock ingen övernattning. Det regnade ju hela dagen så att sätta upp ett tält frestade inte. Då önskar jag åter igen att vi hade en husvagn. Men det skaffar vi kanske en så småning om. Vi hade en trevlig dag och jag tyckte att det var roligt att träffa familjen från Mölndal på lite tu man hand. Nästa gång ska vi se om vi inte kan ordna så att vi kan prata lite mera själva. Kanske fixa barnvakt eller i alla fall fixa så att vi kan sitta uppe efter att barnen somnat för att prata.

I går kom barnens kusin hit. Vi hade lovat att vara barnvakt tills idag söndag. Det har gått jätte bra och var nog nyttigt för oss tror jag. Det är ju lite mera ruter i kusinen än i våra barn. Det enda bakslaget var när kusinen vaknade strax efter klockan 2 på natten och saknade mamma. Då är det inte lätt, stackarn. Efter lite dryg ten timma fick han helt enkelt sova i vår säng. Då gick det bättre.
Men i dag känner man av att man varit vaken, det blir nog tidig sänggång ikväll. Men det är ju bara skönt.

Nu hörde jag att mannen kom hem så jag avslutar för idag och återkommer på tisdag då jag firar 1 år med bloggen!

1 comment:

Anonymous said...

Ojoj, du får ta det lite försiktigt! Man måste inte ta tag i alla områden i sitt liv på samma gång...
Tack för senast! Vi uppskattade dagen tillsammans med er, och hoppas det blir fler sådana inom en snar framtid.