Thursday, May 10, 2007

Vårruset

Ja så var det gjort. I går tog jag mig runt i Vårruset. Det är bara 5 km så det är inget speciellt. Men hu så många människor, trångt och bökigt. Det är då jag på allvar förstår att jag inte gillar stora folksamlingar. Jag var jätte irriterad innan jag kom i mål. Reglerna var få och enkla, försök att starta i rätt startgrupp. Springer man startar man i den första snabba gruppen. Vill man jogga så börjar man i grupp nummer 2 som är för joggare. Sedan kommer lunkarna osv. Närjag anmälde mig var jag inne i en lång period av träning tre gånger i veckan. Kände mig i bättre form än på riktigt länge. Men sedan dess har det gått utför. Inte fullt så mycket träning om jag säger så. Förra gången jag var med, för 2 år sedan, joggade jag mig runt tillsammans med två damer. Det trodde jag inte att jag skulle klara men det gjorde jag. I går startade jag i grupp 3, för jag trodde mig inte om att kunna ta mig runt särskillt snabbt. Men hu... reglerna var att man skulle hålla till höger i spåret för att de som eventuellt var snabbare skulle kunna ta sig om på vänster sida. Det var inte många som hade förstått det. Det var omöjligt att ta sig förbi och man fick sick-sacka för fullt. Men i mål kom jag, det kändes bra. Mina vattenblåsor gjorde sig dock påminnda efteråt.

I dag har jag städat lite i mina skåp i slöjdsalen. Har köpt in plstbackar för varje klass som de ska kunna ha sina slöjdpåsar i. Det har sett ut som kriget i skåpen och ingen hittar någonting. Men nu så ska vi se om det inte kan bli ändring på det. Vänstar samtidigt med spänning på att se hur de ska lösa slöjdlärartjänsterna inför hösten. Min träslöjdskollega går i pension under sommaren. Så kanske, eller snarare med största säkerhet får jag en något yngre kollega. Hoppas på att kunna ha ett lite bättre samarbete än jag har haft med min nuvarande kollega. Varken han eller jag har väl tyckt att det varit så stor idé att starta upp något stort nu i slutet av hans tid i skolan.
Spännande.

I morgon är det fredag igen, det är som jag tidigare sagt inte klokt vad fort tiden går. Snart är det redan mitten av maj. Den 22 maj firar jag 1-års jubileum på min blogg, kanske ska jag göra någon förändring för att festa till det lite. Det får jag nog fundera på lite. Annan färg på bakgrunden kanske....

Jag är ledig i morgon. De ringde från vikarie-poolen för att fråga om jag kunde jobba i morgon. Men jag har en tid hos tandläkaren för Rebecca så det gick inte denna gången. På måndag kan jag inte heller för då ska jag jobba extra i Saleby. Behöver ta ett rejält röj i slöjdsalen, det finns väldigt ont om tid att göra det under de dagar somjag vanligtsvis är på skolan så jag tog och samlade ihop lite av min förtroende tid och gör den under en ledig dag i stället. Men innan dess ska jag dra ut en visdomstand. Inget roligt men behövligt. Dessutom ska jag på utvecklingssamtal med min rektor. Så jag lär inte sitta sysslolös den dagen. Å andra sidan så blir det ändå en tre dagars vecka eftersom torsdag och fredag är lediga.

Ja det får nog vara bra så för idag.

1 comment:

Anonymous said...

Bra gjort, jag hade nog knappt tagit mig runt 5 km gående, i den form som jag är i nu...