Monday, May 07, 2007

Måndag

Det är snart ett år sedan jag startade min blogg. Då satt jag och planerade för vår USA resa för fullt. Det känns konstigt att det redan gått ett år och att den spännande tiden USA redan ligger långt bakom oss. Skulle som jag redan skrivit tidigare vilja åka tillbaka. Men först ska jag vinna en massa pengar på lotto. Jag spelar inte ens lotto så chansen finns ju inte ens. Men drömma kanjag göra, det är gratis!

Har haft en ledgi måndag, det har varit skönt att vara hemma. Jag har hunnit med en hel del. jag är nästan lite stolt över mig själv och det händer inte ofta.
Jag har bakat bullar, bäddat rent i alla sängar och tvättar 4 tvättar, varav 2 var våra täcken.
Jag har städat uppi köket efter mig och jag har hunnit handla till morgondagens fika som jag har ansvar för. Klockan har blivit 21 och jag ska försöka att krypa till kojs om ungeför en timma.

Vågen vågar jag inte avge någon rapport från. Är livrädd för att ställa mig på den och jag vet att frossat i godis och inte tränat på ett tag. Men jag har klarat mig utan godis i några dagar nu och känner mig lite mer peppad än för några veckor sedan. Så nya tag gäller för en stund, får se hur länge det går.

På onsdag ska jag delta i "Vårruset" i Vänersborg. Är inte alls i någon vidare form, när jag anmälde mig gickjag på gymmet tre gånger i veckan, det har jag inte gjort på ett tag. Men jag får väl ta mig runt i den takt som passar mig.

Sedan jag skrev senast har vi fått svar på testet som vi gjorde på Rebecca för två veckor sedan. Det tog bara en kvart att få veta. Resultatet var väl lite nedslående. De testade henne för timotej, björk, gråbo, häst, hund och katt. Katt visste vi ju att hon var allergisk mot men det visade sig att hon reagerade på allt de testade utom gråbo. Katt visade dock mest. Men Rebecca går sedan dess på Clarityn.

Alexander fick en tid påvårdcentralen för att vi skulle se om han hade förstorade polyper. Tiden vi fick var på fredagen samma vecka som vi testade Rebecca. På onsdagskvällen fick han problem med sitt öga. Det svullnade upp´men inte alls på ett sätt som jag tidigare sett. Det säg jätte läskigt ut. Fick ge honom Clarityn också. Besvären försvann över natten.
På fredagen kunde de inte se om hans polyper var förstorade, så de skulle skriva en remiss till "öron, näsa -hals" i Skövde. Men eftersom jag nämde besvären med ögonen tog de ett blodprov på honom för att kolla om han var allegisk också. Det hela tog lite tid eftersom de satte "Emla- påster" i hans armvecka för att haninte skulle känna av sticket. Plåstret ska göra verkan i ca en timma. När de tog bort plåstren var det alldeles rött där under. Antagligen är han överkänslig mot dessa plåster.
Svar på hans prov ska vi få någon gång under denna veckan eller tidigt i nästa vecka. Han får också Clarityn varje dag och dessutom ögondroppar. Besvären med ögonen återkommer om han varit ute mycket.

Just nu är det alltså bara jag som inte går på Allergimediciner i vår familj.

Jag har nyss fått reda på att jag blivit antagen till en distansutbildning i Linköping, det ska bli väldigt roligt att få komma i gång med det. Jag ska läsa till slöjdlärare, och kommer att behöva åka till Linköping ca 3 gånger per termin. Hoppas att det kommer att gå bra och att det blir lika roligt som jag förväntar mig.

Nu ska jag läsa en bok, sedan ska det bli riktigt skönt att få slå igen gluggarna och sova några timmar.

1 comment:

Anonymous said...

Tack för din kommentar på min nystartade blogg! Nu ska jag också bli bättre på att kommentera.

Jag förstår nog lite av din längtan att få uppleva USA igen. Jag ser så otroligt mycket fram emot att få återse Toronto! Just så att allt blir verkligt igen.
Kram Linnéa