Wednesday, October 25, 2006

8 dagar

Hm hemresan närmar sig med stora steg. Håller på att klura ut vilka väskor vi måste köpa för att få plats med allt.
I går var vi i kyrkan på förmiddagen, Marcus åkte till en elektronikaffär för att kolla lite. Han har ju vunnit en del slantar på sitt pokerspelande på nätet och nu ville kan köpa en ny TV när vi kommer hem. Han har spanat och jämfört ett tag. Plötsligt slog snilleblixten till, det vore ju bättre med en projektor!!! De var dessutom billigare här i USA!!! Han får hållas, hur den ska komma med hem vet jag inte, men det är min käre makes bekymmer. Jag har tillräckligt med gråa hår över hur resten ska få plats.
I vilket fall så "jobbade" mannen hemma på förmiddagen, vi åt lunch när vi kom hem och sedan skjutade jag Marcus till jobbet. På hemvägen hämtade jag upp Ezri eftersom Rebecca ville leka. Dels så vet jag att det hjälper Jenelle en del, då fick hon chansen att packa lite till inför flytten. Josh jobber mycket och långa dagar, så hon har inte mycket hjälp. Och dels så är det ju bättre om de är hos oss på grund av katten. Vill inte ha en sjuk Rebecca igen.

Det är väl konstigt att jag ångrar mig varje gång jag gör detta. Ezri och Rebecca funkar inte så särskillt bra tillsammans. Ezri är snart 4 men beter sig mer som en 3 åring. När de ritar ute på trottoaren, men sina kritor så ritar Ezri hela tiden på det som Rebecca just ritat. Trots att Rebecca varje gång ber henne att sluta, och efter att ha sagt till flera gånger blir sur och går iväg, så slutar inte Ezri. Hon nyper och luggas, slåss ibland och tar skaker ut händerna på de andra barnen. Det är svårt att tycka om henne när hon gör så. Rebecca blir sur, grinig och stänger in sig på sitt rum. Ezri undrar varför inte Rebecca vill vara kompis med henne längre osv osv. Visst gör språksvårigheterna sitt, men det går inte bara att skylla på detta.

Det ska bli spännande att se hur Rebecca kommer att funka med sina vanliga kompisar hemma i Sverige när vi kommer hem. Hon har ju ändrat sig en del hon också. Det är bara att hoppas att det kommer att gå bra. Även att Alexander kommer att funka med sina kompisar.

Mätte barnen idag, inte så jätte noga kanske, men som vi har räkant ut så har Rebecca växt 4 ½ cm och Alexander har växt 6 ½ cm. Det är inte konstigt att kläderna ser små ut!!! Själv har jag också växt, hur många cm vet jag inte och vill inte veta heller, jag vet bara att finbyxorna jag köpte förra hösten inte går om mig längre. Så det är inte direkt på längden jag växt. Typiskt!!

Imorgon är det bara en vecka tills vi åker hem. Försöker att planera den sisa veckan så att vi vet att vi hinner med allt. I dag plockade vi ut allt som skulle till återvinningen, jag fällde säten i bilen och stuvade in allt. Skjutade Marcus till jobbet och tog sedan svängen förbi återvinningen. De sorterar inte riktigt som hemma, så lite klurigt är det, men det gick bra. Så nu har vi det under kontroll. Nu måste jag gå igenom vad som ska med, vad som ska slängas, vad som ska ges bort och om det är något som vi vill köpa med oss hem.

Planerar samtidigt i mitt "stilla" =) sinne om vi ska ha kalas för Marcus och oss andra den 12 när han fyller år. Men kanske blir det för kort varsel att bjuda bara en vecka innan? Orkar vi? Vad ska vi bjuda på i så fall? Mitt "stilla" sinne är aldrig stilla. Men nu tror jag att jag vet vad jag ska ha på mig när vi åker hem! =)

Nu ska jag ta hand om mina badhulliganer på andra våning. Ville inte att det skulle badas just nu eftersom Alexander skulle vila middag. Men Rebecca kunde antagligen inte lägga band på sig. Så nu blir det ytterligare en dag med sen middagslur för Alexander. Lite är det väl mitt fel också, sitter här och skriver, barnen tröttnade på TV tittandet.

Får väl se om jag har något att skriva om i morgon, men det skulle jag nog tro, annars blir det väl skrivet på fredag i stället.

2 comments:

Prinsessmamman said...

Klart ni ska ordna kalas! De som hinner och kan komma kommer! De andra får väl överleva ändå! Be de som kommer att ta med något som räcker till 5 så slipper du kocka så mycket! Då blir det lite knytis!

Ulle och familjen said...

Tack för tipset!
Det få vi nog utveckla vidare!