Saturday, October 28, 2006

En sista...

Ja då har vår sista fredag i USA gått mot sitt slut, eller är egentligen redan slut. Klockan är närmare 1 på natten och egentligen är det redan lördag.

Dagen har varit innehållsrik, vi började med frukost, körde sedan Marcus till jobbet. Tog vägen förbi banken när vi skulle till Discovery Museum tillsammans med Jenelle och tjejerna, stannade i ca en och en halv timma på Discovery Museum, som likar Barnens hus som vi har hemma i Sverige. Ett ställe byggt för barn, deras upptäckarlusta och lekar. Ett trevligt ställe. Efter det åkte vi till McDonalds för att träffa Andrea och hennes mamma.

Hade lovat Eva att åka förbi affären för att hämta deras gamla dator, blev kvar där resten av eftermiddagen, och åkte direkt därifrån för att hämta Marcus på jobbet. Har med andra ord inte varit hemma på hela dagen. SÅ skönt!
Det blev lite stressigt och knöligt efter att jag hämtat Marcus på jobbet. Själv skulle jag på Bio med Eva, Marcus och barnen skulle vara hemma. Men så ringde Chris Becker, som Marcus brukar spela volleyboll med och undrade om vi ville hitta på något eftersom Octoberfesten blev inställd. Det hade förståss varit väldigt kul att följa med hem till dem men då hade jag redan bokat tid med Eva. Marcus och barnen fick åka själva. Det är så typiskt att det alltid ska hända två saker samtidigt.

Eva och jag såg en film om Marie Antoinett, eller hus det nu stavas. Denvar väl ganska bra, men inget riktigt höjdare. Efter filmen åkte vi till en restaurang och åt god mat och pratade. En jätte trevlig kväll.

Vi får väl se vad lördagen innebär för oss. Marcus ska på en amerikansk fotbollsmatch, det ska nog bli kul. Barnen och jag stannar väl hemma, jag borde väl passa på att tvätta och packa lite av det som vi inte kommer att behöva de nämsta 5 dagarna. Det ska både regna och blåsa i morgon så det blir nog till att hålla sig innomhus.

No comments: