Thursday, October 26, 2006

Snart

Det har blivit torsdagskväll i Charlottesville, sen sådan. Klockan är lite drygt halv 12, alltså snart midnatt.
Detta är vår sista torsdagskväll i USA, det är bara en vecka tills vi sitter på planet hem. Så från och med nu är det den sista fredagen, lördagen osv.

Jag och Rebecca fick hälsa på Ezri på hennes skola idag. Barnen i hennes klass firade att hon snart skulle fylla år, Vi var bara där en halv timma men det var intressant att se hur det var. Rebecca var lite blyg och tillbakadragen men tyckte att det var intressant. Efter beöket i skolan hämtade vi Marcus och Alexander och åkte till C-ville Café för att äta lunch med Pastor Pete. Fran kunde inte komma idag men vi fick en trevlig pratstund ändå. Inte alls lika ingående som förra gången, men väldigt trevlig.

Efter lunch jobbade Marcus hemmifrån, jag och Alexander sov lite middag. Har haft lite problem med huvudvärk de sista dagarna, trodde först att det var förkylning på gång, men det har inte blivit någon ännu. Måste nog börja använda min bettskena igen, har slarvat med den ett tag. Efter att jag varit hos tandläkaren sista gången så tycker jag att den trycke på några tänder och gör ont. Men om det nu är så att jag börjar spänna mig för hemresan så får jag nog göra ett nytt försök. Jag sov en stund och det var skönt.

Lagade middag i eftermiddags och Marcus spelade en sen volleyboll match. Hade tänkt att åka till Walmart i Wanesboro i kväll, men lade det på hyllan. Få kolla efter resväskor här i morgon och ta en sväng till den andra affären på lördag om det inte finns här.

I morgon skulle det vara Octoberfest, men eftersom de ska regna så är den inställd, det är lite trist, hade varit en roligt upplevelse.

Halloween närmar sig, på tisdag är det dags, i helgen ställer vi om till vintertid.

Nu ska jag sova.

No comments: