Monday, October 30, 2006

Redan måndag

Jag kan då rakt inte förstå vart dagarna tar vägen. Det är redan sent måndagkväll, för några timmmar sedan kände jag mig lugn, vi hade gott om tid. Nu har jag just kommit hem från affärerna, lite mat och annt som behövdes. Plötsligt har hela eftermiddagen och kvällen gått och inte har jag packat, inte har jag städat och inte heller har jag packat. Att det ska vara så svårt att sätta igång i god tid för Ulle.

Nu får jag inte köpa en pinal till för då kommer vi inte att få med oss allt. Tur för mig att vi inte ska vara här länge till. De börjar få upp en massa fina julsaker, jag skulle ju så gärna vilja köpa lite, men så försöker jag att tänka på att jag faktiskt behöver handla när jag kommer hem också. Det är lätt att få pengarna i rullning här och nu.

Vi åkte aldrig till Shenendoah i går, trots vackert väder. Marcus ville gärna ta med Evas killar på lite golf och så blev det. Killarna och Jasmine stannade tills Eva kom för att hämta dem frammåt 3 tiden. Vi var bjudna till Jenelle och hennes familj klockan halv 6 på lite mat, de försöker att tömma sin frys innan sin flytt till kalifornien. Vi ska försöka att göra åt det vi har i skåpen också, men vi har inte så jätte mycket.

Nu ska jag gå uppoch plocka ner lite i väskorna där uppe och försöka översätta mitt köttbulle recept till amerikanska mått, det är flera som har frågat efter det. Sedan ska jag försöka att hinna med att göra halsband åt Eva och tjejerna. Så jag har lite att göra. Får väl se hur mycket som blir gjort i morgon, det firas ju Halloween här. Det ska bli spännande att se hur det blir, och hur mycket tid det blir över till packa, städa, diska och tvätta. Det blir nog sena kvällar de närmsta dagarna.

2 comments:

Prinsessmamman said...

Blir nog en mysig avslutning på er vistelse! Ses på tisdag! =)

Ulle och familjen said...

Ja det gör vi, jag kommer förbi en sväng på måndag. Får se om vi ses då.