Monday, October 02, 2006

Konstigt

Det är redan måndag kväll, sen sådan. Jag är trött och ska snart sova.

I dag har vi uträttat lite ärenden. När jag skjutade Marcus till jobbet i morse så stannade vi vid banken för att ordna lite med pengar. Sedan stannade vi för att köpa kaffe. Och därefter lämnade jag honom på jobbet.

Jag åkte vidare till Wal-Mart för att lämna in mamma och Majlis filmer för framkallning. Det skulle ta en timma. Själv fortsatte jag sedan till Maggi moos för att beställa en tårta tills i morgon. Det blev en chokladtårta, får väl se vad den smakar. När jag återvände hemmåt så hade det inte gått en timma så jag åkte hem och tänkte hämta korten senare.

Väl hemma tog vi det lugnt. Vi åt en lättare lunch och gav oss sedan iväg för att hämta Marcus. Mamma, Majlis, Rebecca och jag gick i några affärer och killarna drack kaffe.

Vi åkte vidare till Wal-.Mart för att hämta kort och sedan vidare till Target för att köpa lite presenter till några där hemma. Efter det hämtade vi tårtan, och sedan åkte vi hem.

När vi kom hem skulle Marcus och Micke spela tennis med Gille, själv åkte jag till affären för att köpa lite mat. Vi skulle äta Tacos idag. Jag passade på att köpa lite saker som jag vill skicka hem också.

Tacos var gott och vi var jätte hungriga. Gille åt också med oss.

Killarna har pratat om grottorna som finns en bit här i från. De kommer att åka dit i morgon, men jag har sagt att jag avstår. Mamma ville inte heller åka med. Majlis skulle sova på saken. Det vore jätte häftigt att se grottorna men jag orkar inte just nu. Jag ska försöka att packa en väska som mamma ska ta med hem och jag behöver tvätta.

I morgon är sista hela dagen som våra gäster är här. Det känns lite tråkigt. Men i dag är det 1 månad kvar tills vi åker hem. Det ska faktiskt bli lite skönt att komma hem igen.

Funderar allt mer på vår hemresa, funderar över packning och hur resan kommer att gå denna gången med mera. Det ordnar sig säkert, men jag brukar ju alltid oroa mig lite i förskott så där.

Sov gott.

2 comments:

Prinsessmamman said...

Såg "Outsiders" på 5:an häromdagen. Det handlade då bla om en man från Charlottesville!

Ulle och familjen said...

Oj, det var inte illa. På vad sätt var han en outsider då?