Wednesday, October 18, 2006

Disney on ice

Hoppade över att skriva i går, vi gjorde inte så mycket. vi var i kyrkan på förmiddagen och efter det åkte vi till Eva i affären, vi tog med oss lunch och satt där resten av eftermiddagen, det regnade hela dagen så det var skönt att sitta inne och prata. Vi åkte hem en liten stund innan vi hämtade Marcus på jobbet.

Ringde Jenelle på kvällen för att fråga om hon ville följe med ut en sväng. Kände bara för att komma ut lite, det är ju inte så mycket tid kvar här så vi får kanske inte så många fler chanser att träffas utan att vi har barn med oss. De ska ha en så kallad "Garage sale" i helgen. De kommer att hyra poolhuset och ta dit de möbler som de inte kommer att ta med sig till Kalifornien och försöka att sälja dem. Det kommer att ta tid att förbereda och släpa dit alla saker. Märka dem med priser och sätta upp skyltar så att folk kan se att det är en "garage sale".

Nästa vecka är vår sista hela vecka här, Jenelle och hennes familj flyttar till Kalifornien en dryg vecka efter att vi har åkt hem, så de ha också lite att stå i.
Har försökt att tvätta i flera dagar men Cody har occuperat hela tvättsugan och verkar aldrig bli klar. Det börjar bli lite kris på klädfronten. Man har ju inte hur mycket kläder som helst, dessutom försökte jag att ta på mig min jeans som jag hade på mig på resan hit, och det gick bara inte. Visst jag kunde knäppa dem, men var varken skönt eller snyggt. SÅ deprimerande. Jag kan bara trösta mig med att jag försöker, har gått morgon promenad tre dagar i rad, nu gäller det bara att fortsätta. Har blåsor på tårna, lite träningsvärk i benen och det är tufft att komma ut, det har regnat och varit jätte trist väder på mornarna de sista dagarna. Vädret blir ofta bättre frammåt dagen.

I dag har vi varit på något spännande, Disney on Ice. En två timmar lång föreställning av Disneyfigurer på skridskor. Tog en del bilder, men jag tror inte att de blir så bra, de rörde på sig hela tiden så det var svårt att få skärpa, det var dessutom mörkt så blixten räckte inte fram. Ska se om jag kan ladda ner några av dem på Shutterfly redan nu ikväll, har ju hamnat lite efter när det gäller bilderna.

No comments: