Tuesday, October 31, 2006

Snart så...

Det är sent på tisdagkväll, jag visste att det skulle bli så här. Har väntat till sista stund med att göra det mesta, skulle ha packat fördigt det mesta idag, men jag är i alla fall inte i närheten av att vara klar och klockan är halv tolv.
Dagen har inneburit allt annat än just packande.

Dörjade dagen med frukost och sedan skjutsade vi Marcus till jobbet. Därefter åkte vi till kyrkan för att delta en sista gång på Chrash. Efter kyrkan åkte vi hem. Planen var att äta lunch snabbt, på Alexander att sova middag och få en del gjort under tiden. Det blev väl inte riktigt så, jo lunchen fick vi i oss som planerat. Men när vi kom hem så satt det en lapp i dörren. En kompis till Rebecca ville gärna leka. Rebecca har velat åka till Andrea många gånger det sista men det har inte blivit av. Men nu hade de lämnat en lapp där de undrade om Rebecca kunde komma och leka mellan 1-3. Det är ju sista möjligheten så jag tyckte att det var ok. Vi fick vänta en stund innan de kom och under tiden fixade vi till en "Jack o lantern" en ljuslykte pumpa. Vi hann precis bli färdiga när Andrea och hennes mamma kom hit för att hämta Rebecca. Jag gick upp och lade Alexander, han somnade ganska snabbt som tur var. Sedan begick jag ett stort misstag. Jag satte mig ner. Kollade mail på datorn, kollade nyheter chattade med vänner hemma och så vidare. Fixade ttll ett hjärta till Eva. Det enda nyttiga som hände var att jag lade i en tvätt och hämtade upp en färdig. Inte så bra.

Jag väckte Alexander och började plocka ihop vad vi behövde ha med till "the Lawn". alla maskeradkläderna skulle ju med eftersom det skulle firas Halloween. Sent om sider ringde jag till Andreas mamma för att kolla om hon skulle komma till mig med Rebecca eller om jag skulle hämta Rebecca hos henne. Jag åkte tdit för att hämta Rebecca. Redan sen insåg jag att jag glämt min mobiltelefon hemma. Fick hämta den. Letade rätt på ett parkeringshus och hittade en ledig ruta. Började byta om på barnen, lite lätt stressad, drygt en halvtimma sen. Innan vi kom dit vi skulle var vi redan en timma sena. I hissen i parkeringshuset träffade vi en svensk familj, den tredje i raden under de 4 månader vi varit här.
Vi kunde inte hitta Jenelle med familj, men sprang på 4 andra personer som vi känner från krykan. Konstig känsla att befinna sig på andra sidan jorden, åka på en stor tillställning med massor av folk och känna flera av dem.

Nåja, på "the Lawn" gick alla barn runt till de olika boendena och blev bjudna på godis, de fick en hel kasse var sammanlagt. Det tog längre tid än vi tänkt oss och vi hade inte träffat Jenelle med familj. Barnen skulle ju "trick or treata" "hemma" i området efteråt. Vi skulle dessutom vidare till en tillställning vid kyrkan tvärs över gatan från vår kyrka. Vi åkte direkt från "the Lawn" till kyrkan, gick runt på "tivolit" i närmare två timmar, sedn bar det av hemmåt. Innan barnen kunde gå och lägga sig skulle de knacka på hos grannen hade vi lovat. En annan granne dök också upp och var pratsugen. Klockan gick. Barnen somnade närmare haöv 10 och efter det satte jag fart med att packa lite. Marcus träffar sin jobbarkompis i kväll så jag är ensam hemma.

Det ska säkert gå bra, men nu börjar jag känna mig stressad.
Hur kommer det sig då att jag tar mig tid att sitta här vid datorn??? jag behövde ett litet avbrott för att dricka vatten. Klockan är nu 5 i 12 och jag tror att det kommer att bli en lång natt!

No comments: