Monday, October 16, 2006

Firat

Idag har jag firat lite. Jag fick ju ett presentkort på en manikyr när jag fyllde år och idag använde jag det. Sitter nu med blanka fina naglar, färg??? Jo lite men inget skrikigt. Lite ljust rosa bara.

Dagen började kallt, ville inte alls kliva ur sängen. Det blev lite segt, men kom till sist upp, åt frukost och satte igång att fixa på barnens rum. Kollade igenom vad som var rent och vad som var smutsigt, vad som jag visste passade och vad som var för litet. Plockade upp och slängde lite av sakerna som låg och skräpade. Samlade sedan ihop all smutstvätt och sorterade den i högar. kunde dock inte tvätta, Cody höll på att tvätta och det såg värre ut än vanligt i tvättstugan. Får väl vänta lite. Men så länge kan jag inte vänta, det var en del tvätt. Planen är att jag ska försöka vara duktig de här sista veckorna, hålla tvätthögen i schack så att jag inte behlver använda hela sista veckan till att tvätta. Får väl se om jag klarar det, men det är ju alltid bra att ha en målsättning.

Efter lunch åkte jag till parken med Alexander, tog med vagnen och gick promenaden som inte blev promenerad i morse. Det fanns en liten slinga som man kunde gå, fick dock gå den 7 eller 8 varv för att det skulle bli någon promenad värd namnet. Det var jobbigt men skönt och väldigt välbehövligt.

Nu ska jag göra ett försök med att komma i säng, så får vi se vad morgondagen har att erbjuda när jag vaknar.

17 dagar kvar!

3 comments:

Prinsessmamman said...

Oj, har du fyllt år nyss? Har jag missat. Slarvat med bloggläsningen verkar det som. Allt rusar på och jag är mer död än levande just nu. Sååå trött. Ska bli skönt med lov snart.

Grattis i efterskott! (när var det?)

Ulle och familjen said...

Den 5 oktober. Inget jämt eller så, men det är ju alltid kul med något som förgyller tillvaron.
Förstår att du ser fram emot lovet, det brukar ju jag också göra. Men just nu ser jag mer fram emot att jobba, konstigt. Missförstå mig inte, jag gillar mitt jobb, men att vara ledigt är ju oftast ganska skönt.

Var dags glimtarn said...

http://vardagsglimt.blogspot.com/

hej hej, hit har exilmamman flyttat ...