Saturday, October 07, 2006

Dagarna går

Det är redan lördagkväll. Min diciplin har blivit sämre. Jag har ju klarat av att skriva så gott som varje dag sedan vi kom hit, bara missat någon dag här och där. Nu har jag slarvat igen, skrev senast i torsdags, flera dagar sedan....

Nå ja, jag får ju helt enkelt berätta vad vi gjort sedan dess. Det är inte så spännande tyvärr.

Torsdagen hände inte så mycket, jag skrev ju på förmiddagen och det som hände under resten av dagen är inte värt att skriva om. På eftermiddagen ringde Therese, det är alltid trevligt när det ringer någon hemmifrån. Vi pratade en ganska lång stund, pratade om ditten och datten, kommande födelsedagar och annat viktigt ni vet....

Jag skjutsade Marcus till Volleybollen, Rebecca fick följa med denna gången. Alexander och jag fortsatte till affären. Det var lite av rusningstrafik så det tog en stund att ta sig till och från affären. vi plockade upp Marcus och Rebecca på vägen tillbaka till huset. Det var den dagen.

I går fredag var jag hos Fran på förmiddagen. Fran är pastor Petes fru. Hon har en samling för daglediga damer, första fredagen varje månad. Som de allra flesta träffar som jag varit på som rör kyrkan så har varje träff haft ett tema. Det är inga kafferep precis, varje träff har ett syfte och är väldigt tänkvärda. Spännande, dessutom så träffar jag hela tiden nya människor i församlingen.
Eva hade hämtat mig och skulle just skjutsa mig hem när det blev kris i deras affär, hon fick åka till affären istället. Jag fick följa med till affären, jag ringde Marcus flera gånger för att han skulle komma och hämta mig på vägen till jobbet. Men han hade inte signalen på på sin mobil. Tillsist så ringde han. Han fick plocka in barnen i bilen och komma förbi affären sedan skjutsade jag honom till jobbet.

När jag hämtade honom på eftermiddagen skulle vi åka förbi den affären där Eva köpt Rebeccas klänning för att byta den. Det gick inte så bra. Vi hade inget kvitto, då gick det inte att byta, även om vi hade haft kvitto så hade vi inte kunnat hitta en större klänning dock. Nu får vi hitta en annan lösning.

Vi åkte hem för att äta lite och fortsatte sedan ut för en runda till olika affärer, letade efter batterier, laserpass, en jacka till mig osv . Jag fick plötsligt för mig att jag inte hade någon jacka med mig. Vilket var konstigt, hur kunde jag glömma min jacka närjag tänkt på jackor till alla andra, plus att det inte var så varmt när vi åkte hemifrån klockan 3 på morgonen i juni. Bad mamma titta efter jackan hemma, men där fanns den inte. Började tro att jag tappat den på resan hit, vilket inte var roligt eftersom jag verkligen gillade min jacka. Hittade en billig fleece jacka i en affär och nöjde mig med den. Samtidigt började en bild spöka i mitt minne. Visst hade jag med mig jackan, hade jag inte hängt den på trappräcket när vi precis kom hit??? Men jag hade ju letat efter den, utan att hitta den.... Men senare på kvällen så hittade jag den i garderoben på samma galje som Marcus jeansjacka. Så nu har jag två jackor.

Det var fredagen, fast innan fredagen var över fick jag ett hjärnsläpp. Fick för mig att det var torsdag och mailade Cilla för att säga att vi kunde chatta på fredagen. Men det var ju redan fredag!!! Fick maila henne igen och säga att vi fick chatta på lördagen i stället.

Nu är det lördagkväll, har verkligen inte gjort för mycket idag. Plockat lite men inte tillräckligt. Marcus tog med sig Rebecca till affären för att byta laserpasset som han köpte i går, jag och Alexander stannade hemma. Det var många planer en stund. Först var det snack om golf, men eftersom det har regnat så gott som konstant sedan i torsdags så prack den iden. Då kom iden att kanske åka till Atlantic City över eftermiddag/kvällen. Den planen spreck också. Tillslut bestämdes det att Marcus skulle följa med Gilles till en mall, affärscentrum nära Richmond som ligger ca en och en halv timma här ifrån. Jag och barnen fick följa med om vi ville, men jag tackade nej. Jag var lite hängig, att åka till affärer med barnen är ingen höjdare. De vill ha en massa saker och när de inte får det blir de sura och griniga. Efter ett tag brukar de börja jaga varandra och gömma sig bland klädställningar osv. Vi stannade hemma. Vi har inte gjort så mycket under tiden Marcus var borta. Tittat på TV, lekt med lera, bygggt lite med tågbanan, annars inget särskillt. Det har regnat hela dagen så att gå ut var ingen bra ide.

Nu är klockan mycket och det är dags att lägga sig så att man orkar upp till kyrkan i morgon.

Har lagt ut nya bilder på shutterfly. Det är blandad kompott, och det kommer att komma flera bilder allt eftersom. Klicka på länken som heter Album. logga in med: brohedeiusa välj album, klicka på slideshow, tycker du att det går långsamt ( det är många bilder) klicka på en knapp där det står speed mm, dra pilen åt det håll där det står faster. Då visas bilderna i ett snabbare tempo.

No comments: