Thursday, October 05, 2006

Tomt

Det har blivit torsdag förmiddag. Har inte skrivit på några dagar, så jag får nog försöka att återge lite av vad som hänt.

I tisdags gav sig killarna och Majlis iväg till grottorna som jag berättade om i måndags. Själv stannade jag hemma tillsammans med mamma och barnen. Vi tog det lugnt och plockade lite. Det var skönt.

Marcus och gänget kom tillbaka fram på eftermiddagen, de hade haft en jätte trevlig utflykt, det hade varit spännande och vackert i grottorna. Barnen hade kanske kunnat förlja med, det gick att ha vagn ner i grottorna, men man fick absoult inte röra något, så det hade kanske varit svårt för en 2 och 5 åring att låta bli. Marcus tog några bra kort så jag ska försöka att lägga in lite kort så snart jag hinner och kan.

På eftermiddagen åt vi tårta i förskott. Jag hade köpt en chokladglasstårta. Den var god. Plötsligt ringde telefonen. Det var Eva som ringde, hon ville komma förbi med lite saker. ????? Vad hade hon nu hittat på. Jo hon hade hittat en golfbag på second hand för 5 dollar som hon köpt till Marcus, så nu kan han golfa igen. Dessutom hade hon köpt kläder till barnen. Byxor, tröja och skjorta till dem båda. Plus utklädningskläder till Halloween. Helt sanslöst, hur ska jag kunna tacka henne för detta? Dessutom så känns det lite konstigt att be henne betala för vagnen som hon vill köpa av mig.

På kvällskvisten fick jag och Marcus möjligheten att gå ut och äta själva. Mamma, Majlis och Micke satt barnvakt. Jag gick ut på nätet och beställde Pizza från Papa Johns, de levererar hem till dörren. På så sätt fick de här hemma också mat när vi tog bilen och åkte iväg. Det var trevligt. Vi åkte till en restaurang som vi kikat på ett tag. Föst var vi överväldigade av vad som fanns att välja på, men det lugnade sig när vi upptäckte att allt var dåligt kryddat. Tur att det inte var så dyrt.

När vi kom tillbaka till huset hade de andra ätit och barnen badat. Vi tittade på lite bilder som vi tagit och sedan var det dags att sova. Själv kunde jag inte sova på en gång, skulle ju packa lite extra väskor som mamma och de andra skulle ta med hem åt oss. Det ökar våra chanser att få med oss allt hem när vi åker hem om 4 veckor.

I går var det så sista dagen här för våra gäster. Vi hade tänkt att åka vid 12 tiden på förmiddagen för att ha gott om tid på oss. Marcus och Micke var nere till Smiths för att leta efter vågen så vi kunde kolla våra väskor, men hittade den inte. När de sedan skulle kolla om flyget var i tid så insåg de att det var inställt. Det enda som var inställt, dessutom så syntes det bara på en av alla sidor som vi kollade på- En ren slump att vi fick reda på det. Det tog oss lite tid och lite pyssel att få reda på hur vi nu skulle göra. Resultatet blev.....

Resan skulle gå via London i stället för Köpenhamn. Åka klockan 18.03 i stället för 17.25. Vara på flygplatsen 3 timmar innan i stället för 2. Vi fick kasta oss iväg snabbt som ögat. vi kom i väg klcokan halv 1. Det brukar ta 2 timmar till flygplatsen, men i går tog det 3 timmar. Det var trafikstockning. Tre av 4 filer var stängda på ett ställe, och att ta sig genom den flaskhalsen var ett företag i sig. Inte blev det roligare när AC´n gick sönder i bilen!!!! Svettigt värre och inte någon ide att veva ner fönstret när man sitter i bilkö. Till sist lättade det på kön och vi kunde köra vidare som vanlig. Vi kom fram till flygplatsen vid halv 4. In med alla väskor, fram till SAS disken först för att få lite nya biljetter fixade. Sedan hiss och en promenad till Uniteds disk på andra våning. En och en halv timma i kö för att komma fram till disken och få remsor och biljetterna utskrivna. Vi var klara där när klockan var halv 6 och planet skulle gå klockan 6.03. Vi fick bråttom att säga farväl. De skulle ju igenom kontroller och åka buss ut till terminalen.

Jag och barnen skulle åka hemmåt i rusningstrafiken. Vi åkte hemmåt vid halv 6 och var hemma vid halv 9, men då hade vi stannat på vägen för att äta, så det var inte så illa i allfall.

Ringde till mamma i dag för att kolla om hde kommit hem ordentligt, hon hade just kommit hem när jag ringde. Resan hade gått bra. De hade fått springa från kontrollen till gaten men när de väl kom dit så hade de ändrat avresetiden lite. Planet gick inte förrän 18.25 eller något sådant. Väl på planet så var de stackarna hungriga, de fick ju aldrig tid att äta på flygplatsen som vi hade tänkt. Men de hade tur, en i personalen på flyget var svensk och hjälpte dem så att de fick lite extra mat om de ville ha. Vilken tur för dem att råka på en som kunde svenska på planet. Det underlättar ju en hel del.

Häre har vi just ätit frukost, lämnat Marcus på jobbet. Vardagen är tillbaka. Det känns tomt och lite konstigt att inte titta i fönstet för att se om damerna kommer gående från sitt för att äta frukost. Nu är det bara vi igen. Som sagt, det känns tomt.

Jag börjar känna mig färdig här. Vill åka hem snart. Men 4 veckor går kanske snabbt.
I dag är min födelsedag, men vi firade ju den i tisdags, så det blir inget firande idag.

Får väl se om det händer något under dagen som gör det värt att skriva i kväll igen.

No comments: