Saturday, October 14, 2006

Övernattning

Det är lördag morgon och vi har just kommit hem från kyrkan. Rebecca och jag har sovit över i kyrkan tillsammans med alla de andra tjejerna i kyrkan. Det var mysigt och roligt, men också lite jobbigt.
Det blir ju lite väl spännande att sova över för en del barn. Några blir ledsna när de ska sova och det går upp för dem att mamma eller pappa inte är där. Några vill ringa hem, andra vill åka hem. Men på det stora hela gick allt bra.

Vi kom dit i går kväll och åt pizza och morötter mm. Barnen sprang runt och lekte. Det var talangjakt och tjejerna sjöng och visade upp sig.

De flesta vaknade tidigt i morse, men det fanns även de som sov länge. Jag och Rebecca vaknade inte först och inte sist. Vi åt frukost och sedan kom Alexander och Marcus och hämtade oss.

Nu har jag duschat och gjort mig i ordning, vi ska åka till Carters Orchard idag tillsammans med familjen Smith, ska köpa lite pumpor till Halloween. Kankse åka lite traktor och köpa lite äpplen också.

Det var kallt i natt, det var frost ute, det tror jag var andra gången i höst, men första gången som vi såg det. Det ska vara klart och fint väder idag, men lite kyligt så vi får klä oss ordentligt.

Marcus och Alexander spelade golf i går. Alexander satt i sulkyn och Marcus spelade. Det hade gått bra men Marcus sa att vagnen var sönder, så vi får väl ta den tillbaka till affären.

I övrigt får vi väl se vad dagen har att erbjuda.

Lite drygt 2 ½ vecka kvar på vårt äventyr. Det känns om om slutet snabbt kommer närmre. Känns vemodigt och skönt på samma gång.

No comments: