Friday, September 15, 2006

Bättre!

Rebecca mår mycket bättre. Hon gillade dock inte medicinen hon ska ta de närmsta dagarn. Tur att hon bara ska ta den i 4 dagar.

Dagen har varit ganska stökig. Vi åkte till parken för att leka på förmiddagen, efter det var det lunch, Rebecca ville föja med en kompis hem, men det fick hon inte. Hon blev förståss sur som en lite ättiksgurka. Men kompisen har katt och jag hade ingen lust att tillbringa mera tid på sjukhuset.
Kompisen fick helt enkelt komma till oss. Det blev intensiva timmar, trots att Alexander sov i enoch en halv timma. Tjejerna stod i bra.
Det blev lite gnäll från båda och jag fick medla en del. Men det gick ganska bra. När klockan närmade sig halv 5 kom Jenelle och lillasyster. De stannade på lite tårta och alla fyra barnen lekte. Om det var intensivt innan så var det inget mot när alla fyra kom i gång. Det var skrik och tjut mest hela tiden. Jag fick ett utbrott på Rebecca och kände energin bara flyta iväg.

Jag var helt färdig när klockan blev 7 och vi skulle hämta Marcus. Vi skulle beställa hem Pizza men det blev Mc Donalds i stället. Det hela lugande ner sig när vi väl kom hem och jag trot att både jag och Rebecca var trötta och ur balans efter vårt äventyr på sjukhuset härom natten.

Det ska bli skönt att komma i väg lite i morgon dock. Om jag kommer att vara piggare efter denna lilla resa vet jag inte, men bara faktum att det ska bli roligt gör att det känns lättare att ta motgångarna.

Så i morgon blir det ingen blogg.

Nu ska jag damsuga med Jenelles damsugare som vi har fått låna. Hoppas att den är bättre än den vi har här.

Nu är det bara 9 dagar kvar tills min mamma och gänget kommer!

No comments: