Thursday, September 07, 2006

"Hemma"

Klockan har hunnit bli närmare halv två på natten, men nu är vi bara 6 timmar efter er. Enligt tiden i Kalifornien så är klockan "bara" halv 11 på kvällen.

Jag borde vara trött efter en hel dag på resande fot, men jag har kanske kommit över den värsta tröttheten och kommit in i andra andningen så att säga.

Vi började strax efter 5 i morse, åkte från huset klockan 6,sedan dess har det varit bil, flygplats, buss, flygplan, bil igen, restaurang med Marcus bekant, och sedan en rejäl dos bil igen.

Jag hade inget minne av att vi lämnade huset så stökigt, nåja Cody är väl skyldig till en del men inte allt. Det blir till att städa i morgon.

På lördag ska jag försöka att ta mig i kragen och komma ut på en morgon promenad. Provade ju Heather och Davids våg, tror fortfarande inte att den stämde helt, men ändå, jag har ju ögon att se med och känsel i magfettet. Man ser väldigt snabbt på mig om jag har gått upp i vikt, man ser det framför allt i ansiktet. Jag kan helt klart se det när jag ser bilderna som är tagna när vi precis kom hit och de som är tagna i veckan.

Det är bara så att jag måste börja tänka mera på vad jag stoppar i mig och komma igång med mina promeander eller annan motion. Sedan får jag väl hoppas att jag kan få draghjälp när jag kommer hem så att jag kommer ut på svettiga promenader och rejäla pass på gymmet eller liknande. Är det någon som känner sig utmanad??? Hör av dig i så fall!! Kanske kontrakt vore något??? Hahaha!

1 comment:

Anonymous said...

ja det är segt när man kommer in i sötsugets begär. Mannen bredvid mig äter chips, en torsdag och då ska man stå emot det!! Varför kan han äta hur mycket som helst o inte jag? Men vi får komma igen så vi är i form lagom till jul för då ska det ätas,ha ha ha.